Alla inlägg under februari 2010

Av OlympicFans - 27 februari 2010 17:04

1-0 mot division fyra laget Torn och egentligen bara vinsten att glädjas åt.

Efter 0-0 i första halvlek och ett stort övertag spelmässigt för Torn kom glädjande 1-0 vackert på en hörna slagen av Martin Pedersen och in nickad (krysset) av Patrick Svensson.

Torn hittade varann bra och lät bollen göra jobbet medans vi sprang i intet med sällsynta tafatta försök att skapa något.

Bättre blev det dock, iallafall lite grann. En del byten gjordes och efter målet kunde vi skapa en del chanser.

 

Moussa var utan tvekan bäst för dagen först som högerytter och i andra som forward.

Ett mycket bra inhopp av Dawda (som högerytter!) och i slutet av matchen började även Patrik och Viktor få tag på mittfältet.

Martin Pedersen visade också upp känsla och spelsinne.

 

Det är fortfarande tidigt och ungefär 7 veckor kvar till seriepremiär men också en hel del kvar att jobba på!

 

Laget som startade

Sonny

Danko

Linus - (Adnan)

Martin

Rickard - (Tomas)

Faruk - (Irfan)

Viktor

Patrik

Moussa

Omid - (Cem)

Ersan - (Dawda)

 

Match imorgon igen

Lycka till!

Av OlympicFans - 27 februari 2010 12:28

Enligt FIRMAN har Pelister gjort klart med 2 nya namn.

  • Edison Mulaj från LB07.
  • Filip Jankulovski från TFFs ungdomsled.

eventuellt kan det även bli tal om Tony Bathiri från Lunds BK där finns dock även intresse från andra klubbar.

 

 

IFK Malmö har repat sig lite i sina värvningar.

en ny/gammal målvakt som återvänder från Höör IS

  • Abdul Semwanga Nyende
  • och för ett tag sedan även Serkan Yalcin från Höllvikens GIF
Av OlympicFans - 26 februari 2010 15:49

LAG LÖRDAG

Torns IF

  • Sonny Persson
  • Rickard Johansson
  • Martin Pedersen
  • Linus Nilsson
  • Daniel Karlsson
  • Faruk Senli
  • Tomas Amerise
  • Dawda Ngum
  • Cem Erdinc
  • Irfan Mujevic
  • Moussa Youssuf
  • Patrick Svensson
  • Viktor Borggren
  • Ersan Mujevic
  • Omid Hushmand

LAG SÖNDAG

BW90

  • Johan Mårtensson
  • Tomas Amerise
  • Adnan Gerzic
  • Davor Hrvacevic
  • Ilir Abdi
  • Omid Hushmand
  • Linus Nilsson
  • Ersan Mujevic
  • Cem Erdinc
  • Irfan Mujevic
  • Murat Kucukvardar
  • Dawda Ngum
  • Faruk Senli
  • Magnus Olsson

ÖVRIGT

Michael Carlsson, Michael Hansson (diverse skador) Tom & Danijel ej tillgängliga pga arbete och Burda vilar.


Lycka till!

 

Av OlympicFans - 26 februari 2010 12:19

Då är det igång!

2 träningsmatcher förra helgen följs upp av 2 nya denna helgen.Vi möter Torns IF på lördag klockan 14.00 och BW90 samma tid på söndag där den gamla Olympic-backen Dan Fansson leder A-laget. BW90 som garanterat satsar för avancemang till trean har en del namnkunniga nyförvärv som André Birgersson (IFK Malmö), Karim El-Hage (IFK Malmö), Patrik Nilsson (Kristianstad).Christian Andersson och Magnus Bönnemark (IFK Trelleborg).

 

Förra veckans matcher skall man kanske inte lägga så stor vikt vid men några spelare gav bra vibbar!

 

Magnus Olsson - såg jättebra ut mot Vellinge med sin kvickhet och inte minst några fina passningar, var dock betydligt mer osynlig mot Balkan.

 

Viktor Borggren - spelade första halvlek mot Vellinge och andra halvlek mot Balkan. Viktor var tongivande i båda matcherna och man ser redan att han blir en tillgång.

 

Patrik Svensson - spelade hela matchen mot Balkan och visar att han kommer från högre höjder. Innermittfält känns rätt!

 

Johan Mårtensson - spelade hela matchen mot balkan och gör ett par riktigt kvalificerade räddningar.

 

Dawda Ngum - spelade hela matchen mot Vellinge och enligt mig var han riktigt bra. Några felpassningar men i övrigt felfri, rätt i position hela tiden.

 

Danijel Hrvacevic - var ett positivt inslag mot Vellinge ett otroligt driv i steget och besitter en grym arbetskapacitet. Danijel kom eventuellt även in mot Balkan men då var jag ej nävarande.

 

Tom Johansson - kom in i andra halvlek mot Balkan och skall enligt Hulda gjort riktigt bra ifrån sig både som vänsterytter och vänsterback.

Av OlympicFans - 15 februari 2010 09:48

Patrik

Svensson

 

 

Född

1979

 

 

Civilstånd

Gift och en dotter

Tidigare klubbar

Olympic, TFF, IFK Norrköping, LB07.

Yrke

Arbetar på Sova

  

I år har Olympic två ex-allsvenskar i sitt lag – Michael Hansson och Patrik Svensson.

Det kan bli en kamp mellan båda om vänster yttermittfältsplatsen!

-          Jag gillar den platsen bäst. Men jag är övertygad om att det finns plats för oss båda när det gäller.  Jag spelar lika gärna innermittfältare, säger Patrik Svensson, 2009 års sista nyförvärv, som återvänder till sin moderklubb efter 11 år på de större arenorna.

Svensson och Hansson, det kan bli en vänsterkant som skapar panik i många högerförsvar hos våra blivande motståndare i trean i år.


Stockholms främste olympicare, TV 4-profilen Patrick Ekwall, sponsrade en A-lagströja i fjor och fick uppskickat vår trupp i år samtidigt med Leif Isie-frågan:

-          Fortsätter du sponsringen i år, och vem vill du ha?

-          Jag tar två tröjor, Hanssons och Svenssons, sa Ekwall utan större betänketid.


Välkommen tillbaka till Din klubb, Patrik Svensson. Du ser att gamla medlemmar minns och naturligtvis räknar dig som en frälsare tillsammans med vår andra ex-allsvensk. Pressande, eller..?

-          Nej, bara kul att folk minns. Betyder ju att jag lyckats någorlunda i de stora sammanhangen. Men någon frälsare är jag inte. Jag kommer att satsa 100 procent i varje match och kan kanske lära de yngre något. Men fotboll är ett lagspel och vi måste alla jobba hårt för att infria vårt mål!


Ja, vad är vårt mål som du ser det?

-          Jag vet inte mycket om våra blivande motståndare. Men dagens Olympic verkar jättebra. Kan vi fokusera på varje match – i fjor klarade Olympic inte det – och dra åt samma håll i hela den jämnstarka truppen så skall det gå bra. Serieplacering vill jag vänta med tills jag vet mer om våra motståndare.


Har du spelat med några av dagens lagkompisar?

-          Micke Hansson hann jag spela med innan jag gick till TFF -99. Har nog också mött Murat när han spelade i Mabi. Men annars är det en yngre generation jag träffar nu.


Resan i allsvenskan och Superettan gav väl en hel del. Skillnaden på TFF/Norrköping och dagens Olympic?

-          Självklara svaret – tempo. I allsvenskan måste du behandla bollen snabbare och ha bättre spelintelligens. Detta kan tränas upp, men lite måste nog vara medfött också.

-          Nu menar jag generellt och inte något som saknas i Olympic. Men i Allsvenskan har man tid att träna på det mesta, i div.III hinner man bara träna på grunderna.


Du har spelat på många platser i TFF och Norrköping. Men var trivs du egentligen bäst?

-          På mittfältet, vänsterytter eller inner. Är inte speciellt vänsterbent, men det är lättare att utmana från den kanten. I TFF var jag mest högermittfältare och de sista 2,5 åren vänsterback. Norrköping värvade mig nog som back men andra året spelade jag i anfallet. Så jag vågar väl kalla mig all round..?


I år lämnade du LB07 och kom rätt sent till Olympic. Berätta om de turerna.

-          LB07 drog ner kraftigt på min lön och pekade på att jag varit skadad, vilket inte klubben utan F-kassan betalade för. Eftersom Leif Isie, min tränare tillsammans med hans bror Lars i Olympic, hade haft kontakt i flera år och eftersom inbjudan fanns kvar så slog jag till. Det tog extra tid eftersom jag ville diskutera med familjen först. Men mitt val var naturligt. Olympic är ju klubben där allting började.


Du var skadad flera månader i Norrköping. Besvärad fortfarande?

-          Nej, nu känns allt bra. Jag blev knäskadad första året i Norrköping. En broskbit lossnade och krävde operation och jag var borta tre månader andra året. Men sista året var jag skadefri utan att Mats Jingblad satsade på mig. Så det var lätt beslut att återvända till Malmö.


Hur ser ditt kontrakt ut med Olympic?

-          Jag tar ett år i taget. Men redan har jag tänt till, det är förbannat roligt att spela igen. Och jag har absolut inte något allsvenskt sikte längre. Jag kommer att ge 100 procent för Olympic!


Din bäste tränare hittills?

-          Ulf Larsson i TFF. 2003-04 var nog även min egen bästa period. Då stämde det mesta och vi hade djäkligt roligt.


Din svåraste motståndare och bäste medspelare?

-          Oj då...Har träffat många genom åren. Men jag minns en oerhört bra motståndare när TFF spelader innefotboll i Tyskland. Nico Kranjear heter han. Svenska svåra motståndare var Anders Svensson i Elfsborg och Kim Källström i Häcken, motståndare som har växt genom åren.

-          Bäste lagkompis? Han hoppas jag träffa på i Olympic nu. Michael Hansson var bra -99, är nog bännu bättre nu.


Till sist, Patrik, beskriv din styra och svaghet?

-          Erfarenhet måste vara en styrka, även mitt passningsspel och grundteknik. 

-          Sedan är jag ingen dribbler och kommer säkert inte att vinnna skytteligan...

 

Saken är dock klar, det är ingen vanlig svensson vi kan hälsa välkommen tillbaka till Olympic efter 11 år i högre sammanhang!

CHRISTER BJÖRKMAN

Av OlympicFans - 14 februari 2010 18:36

Ännu en tilltänkt match denna ett internmöte blev inställd pga dåligt väderförhållande!

Tråkigt att bli besviken men som sagt vädert drabbar alla.


Jag fick dock höra av Peter att träningarna är flyttade till Heleneholms konstgräs. Inget dåligt beslut av kommunen att rangordna efter division.

Olympic på konstgräs och Heleneholm på grus, måste vara inspirerande för er alla!


Texterna avlöser inte varann med samma frekventa stil som tidigare. Det beror på en del olika faktorer men ju närmare seriestart det blir desto mer har jag att förtälja.


Björkman har sitt senaste alster klart och jag kommer att leverera det de närmaste dagarna.


Förra veckans träning skall enligt "Högsta Hönset Hulda" varit otroligt bra!

otrolig skärpa, grym inställning och härlig glädje i gänget.

Nu väntar vi bara på att få se en match och den närmaste går av stapeln(om vädret tillåter) fredag kväll i Vellinge mot Vellinge kl 18.30

Dagen efter är det tid igen då mot Balkan på Rosengård klockan 14.15



Av OlympicFans - 7 februari 2010 20:43

Olympics herrar tog hem slutsegern i EMEK-Cupen.

Efter övertygande spel fram till final så var nerverna så klart på plats.

I finalen besegrades Eslöv lag 2 med 3-1.


   
SERIENMOTSTÅNDRESULTATMÅLSKYTTAR
 RÅÅ 2-1ADNAN, BURDA
 VANSKIVA5-1ERSAN 2, MURAT 2, PATRIK SVENSSON 1
 TROLLENÄS 1-1FARUK
 DÖSSJÖBRO4-3ERSAN, MOUSSA, FARUK, MURAT
    
ÅTTONDELSFINAL   
 MAKEDONISKA 7-2ERSAN 1, MURAT 2, MAGNUS 2 , PATRIK SVENSSON 2
    
KVARTSFINAL   
 SVALÖV0-4FARUK 1, MURAT 1, BURDA 2
    
SEMIFINAL   
 MARIEHOLM 3-0FARUK, MURAT, PATRIK SVENSSON
    
FINAL   
 ESLÖV 1-3MOUSSA YOUSSUF, MAGNUS OLSSON, PATRIK SVENSSON

En stor bredd av spelarmaterial visade sig då vi hade 3 olika spelare som stod över var match.

Alla utom Patrik Svensson, Murat Kucukvardar och Adnan Gerzic stod över minst en match.


Grattis alla inblandade och riktigt härligt att vara vinnare igen!


Dagens bäste Olympicare var utan tvekan Patrik Svensson.

Vilken karaktär. Vilken inställning, Vilket nyförvärv!!!

Av OlympicFans - 6 februari 2010 09:00

ViktorBorggren   
Född1985   
CivilståndEnsamstående 
Tidigare klubbarKirseberg, University of Connecticut,  Lilla Torg 
YrkeStuderar Psykologi i Lund 

 

  

Din övergång till Olympic var minst sagt känslig och infekterad då båda klubbarna värna om sina egna och drog i varandras spelare!

Hur ser du själv på händelsen?

Vet inte riktigt vad jag skall säga.

För min del var det inget känsligt alls. Jag har inget ont att säga om Lilla Torg och Olympic har bara behandlat mig väl.


Varför blev det Olympic?

Jag behövde göra något nytt. Det senaste året i Lilla Torg har varit påfrestande med många skador i laget och jag kände att vi inte riktigt nådde upp till den potentialen som fanns i laget.

I Olympic finns en fin sammanhållning och det är en klubb som satsar. Sen var människor och medspelare också glada över att jag kom till Olympic. Jag kände mig välkommen direkt.


Du valde 3:an istället för 2:an varför?

För min del är det ingen större skillnad.


Vad jag har kunnat urläsa hade du lite av en mellan säsong förra året, har jag fel?

Vet inte, vad jag själv känner är jag rätt nöjd. Under vissa perioder var det inte roligt och det påverkade kanske mitt spel negativt . Folk utanför kanske kunde se att jag inte hade den rätta glöden. Sen var det frustrerande att vi inte prestera som ett lag. Några spelare ville göra allt själv, det dödade min motivation i alla fall.


Vad kommer du att tillföra Olympic nästa år?

Jag är rätt allround. Spelar centralt och gör det mesta. Vinner boll och startar spelet. Dock ingen stor målskytt men skall kunna få in ett par baljor.


Det ser ut att bli en tuff kamp om platserna inte minst på din position. Hur ser du på konkurrensen?

Bara bra och utvecklande. Kan vi ta det på rätt sätt så kan vi bli ett topplag.


Hur är Irfan Mujevic?

Grym inställning och en stämningshöjare. Vi spelade ihop några matcher på mitten i Lilla Torg men fick aldrig riktigt kontinuitet för att bli samspelta.


Vilken roll vill du ha?

Spelar ingen roll men jag vill helst vara med åt båda hållen.


Och så får Peter Hillgren som brukligt slutordet.

 

 HULDAS FRÅGA!


Vilken lagdel tror du kommer bli viktigast i år?

Mittfältet.

Vi länkar samman det duktiga försvaret och förser våra anfallare med bra bollar.

Det ser bra ut, härlig bredd och bra balans av ungt och rutinerat!


Lycka till Viktor och välkommen till Olympic

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards