Alla inlägg under juli 2011

Av OlympicFans - 31 juli 2011 17:01

Det var en match med 2 ansikte då vi i första halvlek kontrollerade matchbilden för att i andra spela en primitiv idélös fotboll där vi mest fick försvara oss.

Johan Mårtensson var utan tvekan dagens man med 2 matchavgörande räddningar.

Har kommer poäng skörden:


3 Poäng

Johan Mårtensson - Allting rätt i matchen och såg till att BK släppt in minst mål än så länge.

2 Poäng

Rani Hadrous - Har vunnit sin respekt i truppen och det syns tydligt att Rani är lite av vår spelfördelare då de flesta letar och lämnar över ansvar till Hadrous.

1 Poäng

Dawda Ngum, Daniel Svensson

Deras första halvlek var jättebra och de vann snabbt tillbaka bollen på mittfältet.

Kanske bara tillfällighet men jag tyckte att man fick fram mycket mer av Daniel när han spelade med Dawda. Andra halvlek var de betydligt mer anonyma

 

 

      
3 i Topp
2011
Poängställning Omgång12
SpelarePoängAntal 3:or
Johan Mårtensson133
Rani Hadrous133
Martin Pedersen132
Moussa Youssouf81
Patrik Svensson7
Blerim Mullici61
Mattias Hansson51
Patrik Burda5
Dawda Ngum4 
Daniel Svensson4
Metin Hamid2 
Filip Hillgren2 
Murat Kücükvardar1
Pelle Holm1 
Viktor Borggren1 
Michael Hansson1 
Ilir Abdi1 
Av OlympicFans - 30 juli 2011 18:07

Det blev en knapp 1-0 seger för Olympic idag när serien vände.

Målskytt Patrik Burda


Det blev en knapp men ack så skön seger.

När alla andra spelade kryss så stack vi ut och vann dagens match mot Högaborg.

1-0 kom efter 15-20 minuter, en spelvändning där Rani snappar upp en boll nere i vänsta delen av straffområdet och väntar in en perfekt löpande Burda som kan ge oss ledningen.

Efter detta spelar vi lungt och taktiskt riktigt och har matchen under full kontroll under första halvlek.

Johan gjorde en kalasräddning i början av första annars hede de inget speciellt.

Ett tidigt byte görs också då Blerim får utgå med en lårkaka, in kom Viktor Borggren.


Andra halvlek ser betydligt segare ut får vår del och mönstret från vårt förra möte med Högaborg börjar upprepa sig. Högaborg med mycket boll och vi får jaga, som tur e för oss var HBK lika dåliga i sina avslut som sist.

Bytena i andra ger lite mer avtryck då både Ersan & Danijel går in och tar för sig den sistnämnda fixa även en straff i slutet av matchen på en fin prestation, Pelle Holm förvaltar straffen dock ej i mål.


Johan Mårtensson gör en mycket bra match och gör 2 stora räddningar som ger han 3 p i 3iT.

Nu väntar Kvarnby nästa lördag och revanch står för dörren.


2 anekdoter

  • Irfan Mujevic stod med en matchlott med 2-0 som slutresultat. Ett resultat som hade gett den gode mannen 500 riksdaler i fickpengar. Tur för Pelle att han är hästlängder snabbare än Mujevic för på måndag får Holm nog hålla sig på avstånd  .
  • Undrar om Magnus Olsson går in sist i duchen när vi slår Sölvesborg i returen. Lynchstämming när han visar upp sitt Olympicklädda ändalykt  

Av OlympicFans - 28 juli 2011 21:04

 Nu är det dags för början av avslutningen av division 2 södra götaland.

Det återstår 11 matcher och i topp finns Kamraterna Klagshamn & Ljungby IF.

 För vår del väntar Högaborg på hemmaplan lördag klockan 15:00.

Saknas i truppen gör Moussa Youssouf (semester/bröllopsresa) & Patrik Svensson (knäskadad) sedan vi mötte Högaborg innan uppehållet.

Rebin Asaad gör intryck på träning och trots sin ringa ålder (född 94) snor han en plats i truppen till på lördag.

99Filip Hillgren
25Johan Mårtensson
2Metin Hamid
3Pelle Holm
6Ersan Mujevic
10Murat Kücükvardar
11Patrik Burda
13Danijel Hrvacevic
14Dawda Ngum
15Daniel Svensson
17Michael Hansson
19Mattias Hansson
21Linus Nilsson
22Blerim Mullici
23Viktor Borggren
24Rani Hadrous
28Martin Pedersen
30Rebin Asaad

 
Snitt
24,6
Av OlympicFans - 28 juli 2011 09:50

Klagshamn försöker locka till sig Marcus Lewicki.

En duktig kantspringare som senast var utlånad till LB07 från Landskrona BOIS.


En duktig spelare som spelade från start när vi mötte LB under försäsongen.

Klagshamn stärker sina aktier betydligt om de kan binda till sig Lewicki tycker jag.

Av OlympicFans - 26 juli 2011 19:41

Magnus Olsson: ”Jätteroligt”
Fotbolliblekinge fick också ett snack med Magnus Olsson själv, som var mycket belåten med att allt gått i lås.

 
Ja, det är jätteroligt, det här. Jag har sedan ett tag velat spela i högre sammanhang än femman.

Kan du berätta lite om dig själv och din fotbollsbakgrund?
Jag är 23 år och är Malmöpåg från början. Min första klubb var en liten förening som heter Eriksfälts FF. Sen gick jag till BK Olympic det året de gick upp till tvåan. Till Hanö kom jag i februari i år.

Hur kom det sig att du nu ska spela i SGIF?
De frågade mig och jag behövde inte fundera så länge innan jag tackade ja, de erbjöd precis det jag önskade, att spela i högre sammanhang.

Hur har reaktionerna varit i Hanö IF, de mister ju sin skyttekung mitt i säsongen?
För mig kändes det lite jobbigt att lämna gänget när vi är i knapp serieledning, men det fick jag ta. Några negativa reaktioner från Hanö har jag inte hört, tvärtom har jag fått några ryggdunkningar och blivit önskad lycka till.

Kan du beskriva dig själv som fotbollspekare, dina starka sidor?
Jag är ganska snabb, stor och stark, och så har jag lätt för att göra mål, bollen hittar ofta in på något sätt. Jag har också en bra vänsterfot, i varje fall är det den jag använder mest.

Är du forward eller yttermittfältare?
Det har varierat under årens gång, jag var mest forward när jag var yngre och mer yttermittfältare nu, mest på vänsterkanten. Så jag betraktar mig som vänsteryttermittfältare.

Vad tror du om hösten i SGIF?
Jag hoppas kunna ta en ordinarie plats, eller åtminstone vara med på bänken. SGIF har ett bra lag redan nu och det är att stort steg att ta från div 5 till div 2.

Tack för att du ställde upp och lycka till i SGIF i höst.
Tack för det.

Av OlympicFans - 26 juli 2011 13:57

  • Sölvesborg har förstärkt sin trupp med Magnus Olsson som man lånar in från Hanö IF. Magnus som öst in mål i division 5 under våren och toppar skytteligan med 16 fullträffar kommer bli spelklar till höstsäsongens andra match, den 6 Augusti hemma mot Ljungby IF.
    Magnus Olsson tillhörde Olympic förra året

  • Nike har gjort 2 riktigt bra förstärkningar i de båda Lunds BK spelarna Marcus Westerlund & Liridon Rrustemaj

Av OlympicFans - 24 juli 2011 15:28

  På Ljungbys hemsida står det att läsa om ett nytt starkt nyförvärv.

Som 2:a i serien endast en poäng från ledande Klagshamn kan jag inte förstå annat än att Ljungby går för serieseger!

Grabben de värvat/lånat heter:

Enes Ahmetovic


Enes är 20 år gammal och har fått sin fotbollsskolning i IFK Värnamo som han representerat ett antal säsonger i division 1. Inför säsongen blev han utlånad till Kristianstads FF (division 1) där han svarade för en stark försäsong. Han inledde säsongen i startelvan men ljumskproblem tvingade Enes till vila och lång rehablitering. Han har tränat med LIF sedan juni månad och nu har LIF nått en överrenskommelse med IFK Värnamo om en utlåning säsongen ut.

Enes är en stark targetspelare som är duktig på att hålla boll och giftig i boxen.


Några Träningsmatcher inför omstarten har spelats av våra seriekolleger


KlagshamnvsKristianstad2 – 4
KristianstadvsOlympic1 – 6
Höllviken vsGenarp1 – 1
BromöllavsKarlskrona0 – 7
KvarnbyvsBukeflo FF1 – 0
FärjestadenvsLinsdalfredag
LjungbyvsVäxjö BK4 – 1
NikevsIFK Trelleborg4 - 0
RamlösavsOxie13 - 0
Sölvesborgvsinternmatch
VMAvsLyckeby1 – 3
Av OlympicFans - 24 juli 2011 13:36

Seger för U-laget i gårdagens drabbning mot Kristianstad med tennissiffrorna 6-1.

Målskyttar:


Patrik Burda2
Blerim Mullici1
Rani Hadrous1
Pelle Holm1
Danijel Hrvacevic1

Kristianstad kom troligtvis med en relativt svag trupp då man samtidigt hade DM-Match mot vår seriekonkurrent IFK Klagshamn, en match som var av större dignitet än vår.


Imorgon måndag är det MM-Match mot IFK Malmö kl 19:00 på Rosengårds IP.

Laget som är kallat:


25Johan Mårtensson
3Pelle Holm
4Metin Hamid
6Ersan Mujevic
10Murat Kücükvardar
11Patrik Burda
13Danijel Hrvacevic
14Dawda Ngum
15Daniel Svensson
17Michael Hansson
19Mattias Hansson
21Linus Nilsson
22Blerim Mullici
23Viktor Borggren
24Rani Hadrous
28Martin Pedersen

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards