Alla inlägg under januari 2012

Av OlympicFans - 31 januari 2012 21:48


 En oavgjord annars idel segrar för Olympic


4-0 Lunds FF

7-0 Maglasäte

1-1 Blentarp

4-0 Trollenäs

 

Fortsättning

13,30 söndag

Av OlympicFans - 31 januari 2012 05:00



EMEK-CUPEN

TRUPPEN
Johan Mårtesson
Filip Hillgren
Ersan Mujevic
Murat Kücükvardar
Dawda Ngum
Metin Hamid
Davor Hrvacevic
Blerim Mullici
Rani Hadrous
Ken Hansson
Arsim Arifi
Patrik Burda
Björn Carlsson
Ghassan Talozi
GRUPP 2
Tis 31/1.18.00-21.30
BK Olympic
Lunds FF
Blentarps BK
Trollenäs IF
Maglasäte IF

Av OlympicFans - 28 januari 2012 08:08


Idag spelas det en internmatch för seniortruppen.


Efter endast 3 träningspass spelar vi match idag


 lördag kl 12:30


 på Kulladals konstgräs

Av OlympicFans - 26 januari 2012 11:31

 

Namn: Ken Hansson

Född:1980-05-22

Längd:184 cm

Vikt:76 kg

Klubbar jag reperesenterat:

Heleneholm,

Limhamns FF

Bunkeflo/LB 07

Klagshamn

Rosengård

Olympic.




Varför valde du Olympic?

För att jag har fått en bra uppfattning om klubben och laget.

Hur känns det att återförenas med Peter?

Mycket bra, känner Hulda sen många år tillbaka.

Vad vet du om truppen?

Inte så mycket mer än att det finns många bra spelare.

Varför gick det så illa för FCR?

Svårt att sätta fingret på. Men mycket oroligheter omkring laget och klubben.

Få mål för din del den gångna säsongen, orolig?

NEJ

Har du något svar på varför målen inte trillade in?

Nej det va så för hela laget .

FCR har tappat stora delar av truppen. Tror du det finns risk för att de även åker ur 2:an?

Vet ej! Det beror på vad de har för trupp när serien startar.

Stannar Salif Jönsson & Ylli Shabani kvar i FCR?

Hoppas inte för Olympics del =)! Två sjukt bra spelare alldeles för bra för division 2.

(Ylli är nu klar som assisterande tränare för Agim Sopi 2012)

Richard och du spelade ihop i Klagshamn, vad tillför Richard till truppen?

Mycket, han är en slitvarg och pådrivare.

Vad har du för intressen utöver fotboll?

Min dotter Nathali


Lycka till 2012 i BK Olympic och välkommen!

Av OlympicFans - 22 januari 2012 14:52


Robin Simovic skall enligt Helsingborgs Dagblad ha skrivit på ett kortare Try-Out kontrakt med Superettan klubben Ängelholms FF-


Dessutom skall Armin Pasagic vara aktuell för Landskrona BoIS.

Av OlympicFans - 21 januari 2012 07:10

   

Namn: Björn Carlsson

Född: 1989

Längd: 182 cm

Vikt: 78kg

Klubbar jag representerat:

IFK Värnamo

Östersunds FK

Ljungby IF.

 

Varför valde du Olympic?

Hulda pratade med mig direkt efter vårt sista möte i serien i år och sa att jag var välkommen att komma och träna om jag va intresserad. Efter några träningar hade jag fått ett bra intryck och valde att skriva på.

Du valde mellan Olympic och Kvarnby vad avgjorde?

Jag gick på min magkänsla och fick en bättre helhetsbild av Olympic. Det är skön stämning i laget och föreningen har visat att dom precis som jag har höga ambitioner.

Vad vet du om truppen?

Jag vet sedan våra två möten i serien i år att det finns många individuellt skickliga spelare. Dessutom har ju några vad jag förstår riktigt duktiga spelare tillkommit.

Berätta lite om dig själv?

Jag är en 22 år gammal fotbollsnörd som nyss flyttat till Malmö för att skaffa mig en utbildning.

Central eller yttermittfält?

Jag är innermittfältare och trivs bäst där. I år har jag dock gjort en del matcher på kanten.

Vad är dina styrkor som fotbollspelare?

Bra speluppfattning och bra tillslag.

Ghassan Talozi och du har spelat ihop förrut, berätta lite om Ghassan och hans spelkvaliteér?

Ghassan är en kvick och teknisk spelare med bra tillslag. Han kommer tillföra mycket till laget.

Vad har du för intressen utöver fotboll?

God mat, musik och film. Blir en hel del fifa också.

     

För att lära oss lite mer om Björn så publicerar jag här en tidigare intervju med honom gjord av

Jan-Örjan Holmbom 2008 , håll till godo:

En spelare som visat framfötterna under försäsongen är mittfältaren Björn Carlsson. Björn, ny från IFK Värnamo, som fick sin fjolårssäsong spoilerad mycket på grund av skador verkar nu alltså vara rejält på gång. Fotbollz.se kontaktade Björn för en liten pratstund....

 

Först och främst, varför valde du Östersund?
- Det var tack vare Kalle. Jag hade honom som tränare i Värnamo och han frågade om jag ville komma hit. Sen pratade jag även med Daniel (Kindberg) som berättade om ÖFK´s satsning och det lät inspirerande.


Hur trivs du här?


- Jag har trivts mycket bra än så länge. Alla har tagit hand om en riktigt bra.


Du är nog den spelare som plockat flest pluspoäng från tränare och media under försäsongen. Din kommentar?


-Jag tycker att jag har mer att ge. Det har varit lite upp och ner, vissa matcher har det inte funkat medans det gått bättre i andra. Jag tror det kommer mer när man kommit mer in i laget. Men det känns bra på träningarna.


Idag går du lätt in i startelvan. Snart anländer några riktiga vassa nyförvärv, minskar dina chanser till spel då?


-Det är bra för laget och för mig att de kommer. Konkurrensen blir hårdare och detta är ju spelare som jag kan lära mig något av. Man höjer sig själv när man spelar med såna spelare, så det är absolut positivt att de kommer.


Vissa pratar om serieseger och andra tror att ni kommer halt i botten av tabellen. Vilken är er målsättning för denna säsong?


-Superettan 2011 är målsättningen. I år har vi pratat om att vinna så många matcher som möjligt och kämpa för varandra. Sen efterhand kommer vi förstås att precisera vår målsättning.


Vilken spelare, förutom dig själv, tycker du har visat framfötterna under försäsongen?


-Tim Andersson (nu i Husie) har varit bra. Sen tycker jag också att Martin Johansson är riktigt duktig


Text: Jan-Örjan Holmbom


Lycka till 2012 i BK Olympic och välkommen!

Av OlympicFans - 19 januari 2012 21:10

Kelechi Omeonu lämnar även han det sjunkande skeppet FC Rosengård, ny klubbadress är Kristianstads FF

Av OlympicFans - 18 januari 2012 06:00

Namn:Arsim Arifi

Född: 791210

Längd: 1,86

Vikt: 78

Klubbar jag reperesenterat:

IFK Falköping,

Bunkeflo IF,

MABI,

BK Olympic,

IFK Malmö,

IFK Klagshamn

 

 Blev du glad när Olympic hörde av sig?

Sedan det kom ut att Klagshamn inte skulle spela i div1 så har telefonen gått varm, och när Olympic hörde av sig och jag fick höra vilka spelare de värvat och deras målsättning för säsongen, så klart att jag blev intresserad.

 Har du tidigare haft i åtanke att återvända till Olympic?

Eftersom det inte var så väldigt länge sedan jag spelade i Olympic och att jag även flyttade från Lindängen så kan jag inte påstå att jag tänkt mycket på det.

 Vad vet du om truppen?

Att det en stark trupp som redan förra året var med och fightades om en eventuell uppflyttning från 2-an. Med de nya spelarna som tillkommit så tycker jag att vi ska vara med och slåss om uppflyttningsplatsen.

 Berätta lite om dig själv?

När det gäller det privata så bor jag i ett radhus i Staffanstorp tillsammans med fru och 2 barn. Jobbar sedan 4 år tillbaka som IT ingenjör i ett konsultbolag i Lund.
Jag är en social person, som smälter lätt in i en grupp. Jag har fått höra att jag också är bestämd och sätter höga målsättningar där jag ger allt för att uppnå.

 Klagshamn hade många ledare och pådrivare på planen den gångna säsongen något som jag tycker Olympic har i år, hur viktigt är det?

Det är en väldigt viktig detalj som måste finnas för att man ska nå framgång. Givetvis är det bra att ha bra spelare, men utan ledarna och pådrivarna är det svårt att lyckas när det står och väger i vissa matcer.

 Hur stor nytta kommer Richard Rosdahl göra på plan?

Stor nytta! Han är den pådrivaren som Olympic behöver.  Dessutom är han en bra spelare så han kommer att betyda mycket för Olympic i ett par år framåt.

 Tror du Klagshamn har lag till att möta oss i premiären?

Nej, det tror jag inte. Om de nu får ett lag så är det mestadels bestående av juniorer.

 Vem från Klagshamns trupp önskar du ett bättre öde?

Det finns flera spelare som jag hoppas att det löser sig för.  Robin Simovic, Armin Pasagic, Henrik Evald är några av dem.

 Vad har du för intressen utöver fotboll?

Umgås med familj och kompisar.



Lycka till 2012 i BK Olympic och välkommen!

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards