Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Intervju med Magnus Olsson

Av OlympicFans - 5 januari 2010 13:02

Faktaruta

Magnus Olsson





     

Född

1988

    

Civilstånd

Sällskap

    

Arbete

Jobbar som plåtslagare (min chef utbildade ”Hulda” en gång)

Tidigare klubbar

Alltid Eriksfält, började där som 4-åring

 

Bor

Lindeborg i Malmö





  

Varför blev det Olympic?

- En utmaning. Har ju alltid spelat i Eriksfält, så när ”Hulda” nu hörde av sig ville jag pröva min förmåga högre upp i seriesystemet. Och Olympic har alltid satsat och jag märkte redan vid första kontakten den trevliga stämningen i laget.


Du gjorde 22 mål i fjor när ni vann div.V överlägset. Måste vara fler klubbar som hört av sig..?

- Nja, TFF kontaktade förra vintern och jag spelade en testmatch. Men sen bestämde jag mig för att tacka nej. Jag efterlyste ordning och reda och kände ingen trivsel direkt.


Nu blev det Olympic liksom för Tom Johansson, din klubbkamrat. Eriksfältsordföranden Mats Olsson kan inte vara glad i dag..?

- Han tar det hur lugnt som helst. Han har önskat lycka till och förstår om vi vill pröva chansen högre upp. Mats är en praktgrabb, har ju själv spelat flera år i Olympic och tycker nog vi valde rätt klubb.

(Undertecknad förhandlade med Eriksfält när Mats Olsson gick till oss. När jag darrande bad om ”Fältets” bud kom svaret: Tusen kronor per mål Mats gör i serien. Ett bud som båda tjänade på och sympatiske Mats stannade flera år hos oss. Det fina samarbetet mellan klubbarna fortsätter. ”Hulda” rekommenderade 4-5 av våra testspelare att kontakta Eriksfält nu när konkurrensen om våra A-lagsplatser blev för tuff).


Åter till dig, Magnus. Beskriv dig själv som spelartyp!

- Jag är stor och stabil – brottades en hel del för några år sedan - och har alltid levt på min snabbhet. Har alltid haft lätt för att hitta målet – utom i förrfjor när vi föll ur div.IV Då funderade jag för mycket när chanserna dök upp. Och så blev det bara 8 mål. Men i fjor lossnade det igen, då det blev 22 mål.


I år blir det tuff forwardskamp. Du får kämpa med Ersan, Burda och Omid bl a om två platser på topp. Inget som skrämmer?

- Nej, tvärtom. Jag har alltid varit ”gjuten” forward i Eriksfält. Nu blir det konkurrens, och det gillar jag. Det betyder att vi måste ta i ordentligen även på träningarna!


Vad vet du om Olympic?

- Inte mycket historiskt. Men på planen har jag mött dom flera gånger och eftersom Eriksfält höll till ”granngårds” har vi betraktat matcherna som derbyfighter. Olympic har alltid haft bra lag och stark ungdomssektion och nu ser jag fram mot att kämpa om en A-lagsplats.


Ja, vad tror du realistiskt om vår chans i år?

- Har bara varit med mot Kvarnby och i Skånecupen. Mot div.III-segrande Kvarnby saknade vi flera spelare men nådde ändå 1-2. Inomhus i Skånecupen var det för slött och underskattning. Men som läget är nu blir jag förvånad om vi inte är bland de 5 bästa. Ja, vi har t o m resurser för att vinna serien. En stark bredd talar för oss.


Din lagkamrat Tom Johansson känner du väl?

- Ja, han har en underbar känsla i vänstran och snabb som bara den. Han gjorde mycket mål i Eriksfält, där han mest spelade yttermittfältare till vänster.


Nu vet vi mer om ett av våra intressanta nyförvärv, Magnus Olsson. Tack och välkommen till Olympic. Och så får Peter Hillgren sista ordet, med sin fråga:

Du gjorde 22 mål i fjor. Hur många vågar vi räkna med i år, Magnus? 

- Oj då, svårt att svara på. Men 15 mål kan jag väl klara. Det är ju inga allsvenskar vi skall möta…

CHRISTER BJÖRKMAN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards