Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

intervju med PH i lokaltidningen

Av OlympicFans - 17 augusti 2010 10:00

BK Olympics framfart förvånar Peter ”Hulda” Hillgren

”Antingen är trean dålig – eller så är vi bra”

FOTBOLL. Hårdsatsande BK Olympic leder division 3 med fyra poäng ner till tvåan FC Trelleborg och en match mindre spelad.
– Målsättningen är att vi ska vara ett topplag, men lite överraskad är jag att vi leder serien – vi är trots allt nykomling i år, säger Olympictränaren Peter "Hulda" Hillgren.

Anledningen till att Lindängenklubben har en omgång mindre spelad än toppkonkurrenterna Nosaby, Höör och FC Trelleborg är att lördagens match mellan Svedala och Olympic fick brytas efter 75 minuter på grund av regn och blixt och dunder.

– Jag har aldrig varit med om något liknande. Blixten slog ner just bredvid planen. Fast det var ju synd att matchen bröts för vi ledde med 3–2 och var rejält på gång, säger Hulda.

Vad som händer nu vet han inte. Antingen får matchen spelas om, eller så gäller resultatet efter 75 minuter.

Hulda gör sin andra säsong som huvudtränare för Olympic, men kom till klubben redan på hösten 2008 för att hjälpa dåvarande tränaren, Håkan Holmberg, med att få ordning på skutan – BK Olympic låg sist i division 4 och något behövdes göras.

– Jag hade tränat Limhamns IF tidigare, men hoppade av när klubben slogs samman med Bunkeflo IF 2007. Jag bestämde mig för att ta ett sabbatsår från fotbollen under 2008, men när min moderklubb Olympic hörde av sig tvekade jag inte att hjälpa till. Olympic är Olympic för mig helt enkelt – även när jag spelade i Allsvenskan följde jag alltid hur det gick för min moderklubb.

Hulda hade med sig några Limhamnsspelare till Olympic, och laget lyckades rädda sig kvar i fyran först efter sista matchen.

Förra säsongen förde Hulda upp laget i trean – ett resultat av en värvningssatsning från klubbens sida.
– Vi har varit noga med vilka spelartyper vi velat ha. Hellre spelare med hjärta än världsmästare. Och sedan har vi en stor och bra trupp, helt enkelt, och så kanske det viktigaste av allt – vi har roligt tillsammans. Man spelar inte bra fotboll om man inte har roligt.

Målsättningen i år är att tillhöra topplagen i trean. Allt går enligt planerna.
– Antingen är trean sämre än vad jag trodde, eller så är det vi som är bra, säger Hulda.

Men på sistone har laget svackat en del med dåliga insatser mot bottenlag som Pelister och Balkan.
– Innan dess hade vi spelat 13 matcher utan förlust, så jag var förberedd på att någon gång kommer det, att vi inte springer lika mycket längre utan bara ställer in skorna. Lagen där nere krigar ju som djur, så vi måste ha rätt inställning. Alltid.

På lördag väntar hemmamatch mot Ifö Bromölla. Då hoppas Hulda kunna presentera en ny spelare för hemmapubliken. En 19-årig yttermittfältare som heter Hicham Ali.

– Han är kapten för Malmö FF:s U19 och spelar i höst för deras U21 och så då Olympics A-lag. En spelare med rätt inställning som är snabb och slår sin gubbe. Han kommer att höja oss ytterligare och ge oss mer speed. Och så är han Olympicfostrad – vi har lämnat så många spelare till MFF så det känns skönt att få något tillbaka, säger Peter "Hulda" Hillgren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards