Direktlänk till inlägg 18 september 2010

HETA STOLEN

Av OlympicFans - 18 september 2010 07:01

Han har överraskat alla i år och gått från en oslipad potentiell talang till en hårdförd evighetsmaskin som endast varit utanför startelvan vid avstägningar. "Didi" är stor del av årets framgång.

Nu ville vi ha honom i "Stolen"och här är han:

 



Namn: Dawda Ngum
Bor:
Nydala
Ålder:
20
Ursprung: Gambia
Kom till Olympic från: Gambias U-15 landslag


Från ojust varningssamlare till tålig mittfältsdynamo. Förklara omställningern!

Jag gillar tuffa tag och i Gambia är spelet mycket tufft och hårt, omställningen var inte helt lätt och min brors pappa Paul pratade mycket med mig ,samt Benny och givetvis Hulda har betytt mycket med sina samtal......


Hur trött var du på Olympic i vintras, var IFK Malmö nära..

Jag var ganska trött på sitta på bänken, jag kände att jag ville ha mer speltid för att utvecklas, samt när jag hoppade in var det ibland inte mer än 5 minuter kvar, svårt att visa nåt då.....


Hur många procent har du utvecklats i år?

Det är upp till andra att bedöma, jag är glad att Hulda gett mig mycket speltid och förtroende och det har med utvecklat mitt eget självförtroende, jag har tränat stenhårt nästan varje dag i veckan utöver de vanliga träningarna, med både egen löpning och kompisar i laget......


Vem skall ha mest beröm för att allting lossnade i år?

Många ska beröm .....För mig personligen har jag tränat hårt och är inte förvånad. Jag har alltid trott på mig själv.

Tränarmässigt ska Hulda ha credit för bra träningar, bra snack och inställning som gett mig självförtroende.

Lagmässigt att jag har väldigt bra lagkamrater runt omkring mig och utan dom hade jag givetvis inte lyckats.... Samt det mesta beror nog på Baptje hahaha


Nästa år, kontraktet klart?

Kan inte svara på det ännu.....


Vad behöver du bli bättre på och vad anser du vara din främsta styrka?

Jag vill bli bättre på allt..... Min främsta styrka jag ger aldrig upp jag vinna varje duell och närkamp.  Har bra kondition.....Hatar att förlora


Ditt ursprung?

 Jag är född i Gambia. Kom till Sverige 2008. Bor hos Mamma och min bror Erik och ibland hos Paul.....


Hur många ”poäng” ger du Hulda?

10 poäng! Vad annars!?...

Han har gått upp 2 divisioner på 2 år plus att jag fick chansen i år.


Nästa kompis som blir ordinarie i vårt A-lag?

Om dom fortsätter träna hårt hoppas jag att Hulda lyfter fram nån till,,,,För mig är det svårt att bedöma vem... Det får vara Huldas uppgift....


Domarna är väl inte dina bästa vänner. Har de sagt något olämpligt/oförskämt under matcherna?

Har inga problem med domarna vad gäller om de sagt nåt olämpligt, domarna dömer och jag kan bara spela mitt eget spel och acceptera deras beslut rätt eller fel.....


Vad utanför fotbollen får dig att må bra?

Vara med kompisar, bla en del i laget. Även hitta på kul saker med familjen, åka på semester och sånt...


Seriens bästa:

Forward?Burda
Back?Adnan
Mittfältare? Dawda
Målvakt? Johan

Vem vinner 3 i topp?

Jag hoppas jag vinner, om inte mina avstängningar kanske jag hade varit i topp... Men oavsett vem av oss som vinner är jag nöjd med min säsong och både Adnan och Burda har varit jättebra... Kanske det blir oavgjort


Om du fick välja 3 spelare att skriva på för nästa säsong,vem?

Det får Hulda göra om han fortsätter. Bättre tränarna tar in spelare de tror på....Min uppgift är att träna och vinna matcher.


Tackar Dawda för tide vi lånat och lycka till mot Nosaby


 
 
Ingen bild

publik!

18 september 2010 18:37

du skrev fel på smeknamn :D det är ^D^ eller hans nya som några i laget har get han chicken-legs eller hur DDDDDDDDDDDD jävla king ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards