Alla inlägg under december 2010

Av OlympicFans - 16 december 2010 10:01

Ett namn som jag ansåg hade gynnat Olympics trupp, Blerim Hajra (Eslöv) har skrivit på för BW90

Av OlympicFans - 15 december 2010 10:29

  • IFK Trelleborg ser ut att få ett hyfsat lag.

Adis Bektesevic senast i FBK Balkan har återvänt till IFK.

 

  • Robin Eriksson som gjorde sig omöjlig i Svedala IF har skrivit på för Höör


Av OlympicFans - 15 december 2010 08:53

Adnan Gerzic har nu bestämmt sig!

Det blir dessvärre Fc Rosengård som blir hans klubb 2011.

Adnan har ett stort grönt hjärta och har representerat Olympic nästan hela sitt fotbolls liv.

Vi önskar Adnan lycka till i 1:an.

Så ser vi säkerligen honom på Lindängens IP ändå men som publik  .


Quan Pham Ahn´s senior sejour blir kort. 1 år fick han nu får han söka sig en ny klubb då konkurrensen är för hård.


Faruk Senli och BK Olympic går skilda vägar. Ny klubbadress blir KSF Presba Birlik.

 

Adnan, Quan & Faruk önskar vi lycka till i deras nya föreningar

 

 

TRUPPEN ÄN SÅ LÄNGE:

Johan Mårtensson
Linus Nilsson
Martin Pedersen
Pelle Holm
Mattias Hansson
Michael Carlsson
Davor Hrvacevic
Ilir Abdi
Irfan Mujevic
Moussa Youssuf
Danijel Hrvacevic
Tomas Amerise
Daniel Svensson
Dawda Ngum
Patrik Svensson
Rani Hadrous
Ibrahim Matar
Omid Hushmand
Ersan Mujevic
+ lite hemligt
Av OlympicFans - 13 december 2010 07:11


Tid:11-01-02
11,30OlympicvsSkabersjö
13,30Lunds SKvsOlympic

Av OlympicFans - 10 december 2010 09:22

 Att ha sin huvudtränare på semester under brinnande Silly Season kan inte vara optimalt!

Höllviken går nu även på pumpen med Toni Bathiri som väljer IFK Trelleborg.

IFK har signat 2 ungdomar också.

Nerman Mehinagic, från TFF:s tipselit, och Sulejman Kraja, Pelister

Av OlympicFans - 8 december 2010 11:38


  

Namn: Pelle Holm

Född: 1991

Bor: Malmö

Civilstånd: Ogift

Tidigare Klubbar: Heleneholms SK, Malmö FF, Lunds BK.

Hobby: Vara med kompisar, film och kolla fotboll


Beskriv dig själv som fotbollsspelare.

Kantspelare som löper mycket och jobbar hårt. Helt okej passningsspelare, gillar att delta i offensiven om läget finns. Behöver dock bli starkare, tuffare och noggrannare i positionsspelet för att utvecklas ytterligare.

 

Vilken position får man ut mest av dig i?

Man får ut mest av mig som högerback, där har jag spelat sen jag var 12-13 år. Vänsterback funkar också och har även spelat lite mittback och yttermittfältare men högerback är helt klart det som passar mig bäst.

 

Beskriv din tid i:

LB07?

Jag var bara i LB07 i januari i år och inte en hel säsong som jag läst att det har stått. Jag trivdes inte riktigt och kände att med konkurrensen där skulle jag inte få tillräckligt med speltid så jag valde att spela i Lunds BK istället.

Lunds BK?

Under våren gick det riktigt bra både för laget och mig, jag var mer eller mindre ordinarie fram tills sommaruppehållet. Men sen under hösten blev det tuffare konkurrens och jag var lite omotiverad, skadad och sjuk för mycket vilket gjorde att jag inte fick lika mycket speltid.

 

Vad fick dig att välja BK Olympic & inte Höllvikens GIF?

Först och främst att Olympic är en malmöklubb vilket känns väldigt skönt att slippa pendla. Annars kändes Olympic mer angelägna om att jag skulle välja dom och stämningen i hela klubben känns riktigt bra. Det kändes helt okej i Höllviken med men huvudtränaren var bortrest och att skriva på för en klubb utan att ha träffat tränaren hade inte känts bra.

 

Vilken fotboll tror du är framgångsrik i division 2?

Ingen aning, men förhoppningsvis offensiv och optimistisk fotboll.

 

Hur långt tror du vi kan räcka i 2:an?

Tror vi kan gå bra i år, helt klart topp 4. Jag tycker vi har många duktiga spelare och en bra mix av unga o äldre.

 

Vad gör du när du inte spelar fotboll?

När jag inte spelar fotboll så jobbar jag, är med mina kompisar eller bara tar det lugnt.

 

Vilken är den bästa fotbollsspelaren du spelat med/mot?

Andreas Isaksson har jag tränat med i MFF när han skulle hålla igång innan Em 08, han var ju bra såklart. I match skulle jag nog säga Guillermo Molins som jag spelat med i nån match i u-21.

 

Du spelade och tränade med ett annat av våra nyförvärv förra året, hur bra är Daniel Svensson?

Han är mycket bra, man märker att han har spelat högt upp. Bra med båda fötterna, bra spelförståelse, bra teknik mm. Kommer att bli en stor tillgång.

 

Fotbollsmässigt, vem är Malmös Best Kept Seceret?

Har tyvärr ganska dålig koll på Malmöfotbollen just nu förutom MFF så får väl ta någon därifrån. Omid Nazari som jag spelade med kan bli riktigt bra.


Lycka till i år & Välkommen

Pelle Holm!

Av OlympicFans - 7 december 2010 09:24

Det börjar kännas lite avslaget fast det är 8 dagar kvar av årets Silly Season.

För vår del vill jag säga att det ser riktigt bra ut.Några pusselbitar kvar att lösa men jag ser ändå positivt på det och om allt faller på plats har vi en KANONTRUPP!


Vår "vita hövding" har deklarerat sin sorti. Tråkigt då denne man har varit med på hela resan. Vart det bär av nu för Danko vet jag inte, gissningsvis säger jag Husie IF.


En annan man som lämnar är Cem Erdinc. En kille som har det lite sådär med sin inställning. Fotbollsmässigt en favoritspelare till mig men fattas viljan, entusiasmen djävlar annamat som behövs över division 5 fotbollen.


Nu när vi är inne i frimånaden så kan jag inte låta bli att reflektera över förra årets värvningar.

Många man trodde och hoppades på - Lika många som fallerade!

Cem Erdinc

Tom Johansson

Magnus Olsson

Rickard Johansson

Av 8 stycken Nyförvärv var det 4 stycken som var lyckade för A-truppen:

Johan Mårtensson

Martin Pedersen

Irfan Mujevic

Viktor Borggren


Ett förbannat roligt år var 2010 nu hopas vi på ett lika roligt 2011.


Härnäst blir det en intervju med Pelle Holm.

Håll utkik!

Av OlympicFans - 4 december 2010 12:56

Olympic gjorde en svag insats i årets Futsal-DM.

2 raka förluster:

 

Olympic - Arlöv 0 - 1

Olympic - Åkarp 2 - 3

 

Mot Eriksfält blev det dock en övertygande seger med 8-1

Match om tredjepris och seger över MCFC med 2-1

 

3:a i Futsal-DM var inte riktigt var vi hade hoppats på!

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards