Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

NEWS I BKO

Av OlympicFans - 30 mars 2011 12:30

Den uteblivna matchen mot MCFC har gjort att det varit ont om samtalsämne här på Olympicfans.

Träningslägret står för dörren och 28 man inklusive ledare skall med.

Nu skall det sista slippas rätt. Nu skall laget stöpas i rätt form.


2 spelarnyheter finns också, en av vardera positiv & negativ.

Det positiva är att Metin Hamid är klar för BK Olympic 2011.

Metin har spelat 3 träningsmatcher med laget och har gjort avtryck. Följsam, spenstig, snabb och har visat prov på bra spel med fötterna.

Välkommen till Olympic Metin!

Den negativa nyheten är att superlöftet Dino Mesic har valt att gå till MFF redan nu. Dino var klar för MFF sedan tidigare men var utlånad till Olympic fram till sommaren. Dino har ett ettårs kontrakt med MFF. Tidspressen att endast ha en halvsäsong att imponera på Malmös giganter ansågs vara för kort och stressande av familjen Mesic.

 Vi önskar Dino lycka till i Himmelsblått!


Det återstår nu endast 17 dagar till seriepremiär. Truppen är klar, skadefronten ser ljus ut. Det största frågetecknet är väl vår skyttekung Patrik Burda. Är han redo till premiären?

I startelvan tror jag knappast att han går in. Endast 2 matcher hann Burda med innan han började få bristkänning i ett lår. Jag hoppas Burda är fit for fight, han är en viktig kugge i vårt lag dock är jag inte orolig för målskyttet då det flutit på utan Burdas närvaro.

  • Michael Hansson är tillbaka i träning efter hälskadan mot MFF.
  • Linus Nilsson är tillbaka i träning efter lårskadan mot Husie i MM.
  • Irfan Mujevic är tillbaka även han efter en tids skada i foten.
  • Blerim Mullici hade också viss skadekänning men rapporteras tillbaka i träning  .

Kvar på skadelistan

  • Mustafa alaibi som har ljumskproblem

Lycka till på träningslägret!

 
 
Ingen bild

publik !

30 mars 2011 21:48

om inte burda startar på premiären vem eller vilka anfallare tycker du hulda ska använda ?

OlympicFans

31 mars 2011 08:14

Jag tror det kan bli samma lag som mot Torn.
Skillnade jag kan tänka mig är att Hansson går in som mittback och Pedersen upp som högerytter.
På bänken hamnar
Dawda
Mullici
Matar
Burda
Murat
Rani/Moussa
Linus
Tror JAG!

 
Ingen bild

Mig

30 mars 2011 22:38

Micke Carlsson är också skadad, fast han är ju långtids skadad

OlympicFans

31 mars 2011 08:00

Micke Carlsson ingår inte i A-truppen längre

 
Ingen bild

Micke C

3 april 2011 16:56

Jag tillhör fortfarande truppen fast jag inte står med på hemsidan bara så du vet det Hazi =) Jävla najs träningsläger nere i Tyskland, trötta som fan hehe. om du läser detta Hasse så säger jag bara HAAAAAAAASSSSEEEE (med whiskey röst) haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards