Direktlänk till inlägg 7 september 2011

TILL MM-FINAL

Av OlympicFans - 7 september 2011 22:20

Jag får ursäkta!

Jag hade helt glömt bort dagens MM semi mot BK Flagg och hade inte min gode vän Christer B ringt och påpekat så hade jag helt missat matchen.

Jag tog mig dit och fick se ett relativt tamt & passivt BK Olympic.

Vi ställde upp med ett väldigt bra lag och kan få se iaf 7 av de startande spelarna i startelvan även på lördag.

Patrik Burda som spelade U-lagsmatch i måndags mot IFK Malmö skulle ha startat idag men fick bakslag på uppvärmningen.

Vi hade kanske med svag majoritet bollinehavet matchen igenom men var definitivt inte 2 divisioner bättre än vår motståndare BK Flagg. Om någon skall nämnas så är det självfallet Dawda Ngum, han var 2 divisioner bättre än sin motståndare och den som bar fanan högt både offensivt och defensivt.


I matchens sista Olympicanfall skadade sig Flaggsmålvakt Johan Laursen i en tuff duell med Rani Hadrous, enligt snabba tungor rörde dig sig om att Johan hade svalt sin tunga men fick snabbt hjälp och skulle vara ok. Under straffläggningen låg Johan kvar på plan och inväntade ambulans. Mer vet jag inte men ni som vet får gärna uppdatera, vi hoppas iaf att allt gick bra för Johan och att han snart är på benen igen.

Matchen slutade 0-0 efter 90 spelade

och fick avgöras på straffar.

Filip räddade första, sen brände Flagg 2 i rad medans vi satte våra i tur och ordning

1 - 0

 Michael Hansson

2 - 0

Mattias Hansson

3 - 0

Ersan Mujevic






Filip Hillgren




Pelle HolmMichael HanssonIrfan MujevicMattias Hansson




Moussa YoussoufDawda NgumViktor BorggrenMurat Kücükvardar





Ersan MujevicDanijel Hrvacevic





BYTE:


INUT

Rani HadrousMoussa Youssouf

Raebin AsaadMurat Kücükvardar

Davor HrvacevicIrfan Mujevic

I FINAL VÄNTAR KVARNBY IK

 

Det var ingen match som gav tränare Hillgren några direkta svar utan snarare fler frågetecken. Målproduktionen lyser med sin frånvaro och något nytt eller oväntat borde komma sig till pass för Hillgren.


Jag vill se Murat i en forwardsposition!

Jag vill se Michael Hansson tillsammans med Dawda centralt!

Jag vill se Rebin Asaad, 17-åringen som tar för sig i A-laget.

Jag vill se det lossna för Rani och mitt råd är att börja hitta tillbaka till det enkla spelet med få touch och lätt adress.


På lördag skall vi ta tillbaka segertåget på vår hemmaplan, tunna Höllviken kommer dessutom till spel utan Mattias Nordgren och Anton Viklund deras båda centrala mittfältare.


Truppen kommer imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards