Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

ARIFI I INTERVJU

Av OlympicFans - 18 januari 2012 06:00

Namn:Arsim Arifi

Född: 791210

Längd: 1,86

Vikt: 78

Klubbar jag reperesenterat:

IFK Falköping,

Bunkeflo IF,

MABI,

BK Olympic,

IFK Malmö,

IFK Klagshamn

 

 Blev du glad när Olympic hörde av sig?

Sedan det kom ut att Klagshamn inte skulle spela i div1 så har telefonen gått varm, och när Olympic hörde av sig och jag fick höra vilka spelare de värvat och deras målsättning för säsongen, så klart att jag blev intresserad.

 Har du tidigare haft i åtanke att återvända till Olympic?

Eftersom det inte var så väldigt länge sedan jag spelade i Olympic och att jag även flyttade från Lindängen så kan jag inte påstå att jag tänkt mycket på det.

 Vad vet du om truppen?

Att det en stark trupp som redan förra året var med och fightades om en eventuell uppflyttning från 2-an. Med de nya spelarna som tillkommit så tycker jag att vi ska vara med och slåss om uppflyttningsplatsen.

 Berätta lite om dig själv?

När det gäller det privata så bor jag i ett radhus i Staffanstorp tillsammans med fru och 2 barn. Jobbar sedan 4 år tillbaka som IT ingenjör i ett konsultbolag i Lund.
Jag är en social person, som smälter lätt in i en grupp. Jag har fått höra att jag också är bestämd och sätter höga målsättningar där jag ger allt för att uppnå.

 Klagshamn hade många ledare och pådrivare på planen den gångna säsongen något som jag tycker Olympic har i år, hur viktigt är det?

Det är en väldigt viktig detalj som måste finnas för att man ska nå framgång. Givetvis är det bra att ha bra spelare, men utan ledarna och pådrivarna är det svårt att lyckas när det står och väger i vissa matcer.

 Hur stor nytta kommer Richard Rosdahl göra på plan?

Stor nytta! Han är den pådrivaren som Olympic behöver.  Dessutom är han en bra spelare så han kommer att betyda mycket för Olympic i ett par år framåt.

 Tror du Klagshamn har lag till att möta oss i premiären?

Nej, det tror jag inte. Om de nu får ett lag så är det mestadels bestående av juniorer.

 Vem från Klagshamns trupp önskar du ett bättre öde?

Det finns flera spelare som jag hoppas att det löser sig för.  Robin Simovic, Armin Pasagic, Henrik Evald är några av dem.

 Vad har du för intressen utöver fotboll?

Umgås med familj och kompisar.



Lycka till 2012 i BK Olympic och välkommen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards