Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Svårt att vinna!

Av OlympicFans - 27 mars 2012 21:30

1-1 slutade dagens drabbning på Kulladals IP. Båda målen tillkom i den andra halvleken först tog BKO ledningen med ett mål av Ken Hansson, snyggt anfall kallt avslut

Kulladals reducering var även det ett snyggt mål, kraftfullt skott upp i nättaket strax utför straffområdet.


Det är tråkigt att vara kritisk gång efter annan men om man istället vänder på det och är tillfreds med dagens prestation så är det direkt kontraproduktivt för Olympics utveckling som klubb.

Vi låg kanske närmast till seger men om man bortser från de avslutande 15-20 minuterna så var det en direkt bedrövlig tillställning att åskåda.


Backlinjen är relativt klar och sköter sig väl som ett division 2 lag. Jag skulle bli mycket förvånad om inte den är nästintill spikad redan nu:

Jag tror premiär backlinjen ser ut så här:

Pelle-Martin-Arsim-Mattias

så kommer den med största sannolikhet att se ut.


Notiser Backlinjen:

Lite högre bolltempo och mer fokus på att hålla spelet på marken annars inget att invända.

Metin - är precis tillbaka och gör sin andra match idag, en bit kvar till 11:an just nu.

Davor - är för tillfället också en bit ifrån.

Ilir - Skadad just nu, den som jag tycker ligger närmast i konkurrensen.


Mittfältet:

Dawda -  är given.

Björn - Har fått starta de flesta matcher och ligger säkerligen relativt nära en startplats på kanten. För centralt idag ihop med Dawda var ingen kombination som imponerade på mig.Konditionsstark och tar sig hela tiden in i straffområdet från sin kantposition.

Blerim - Helt annan inställning hittils i år och då är han given hos mig. Ibland faller han ur händelsernas centrum, en lite friare roll med då självklart med ansvar för Blerim måste ha boll.

Ghassan - Bra mot LB07, helt ok första halvlek idag.

Dino - Gör avtryck i sin bollbegåvning och idag får hans 20 minuter på vänsterytter position anses som dagens prestation, ett wildcard, jag vill se honom från start!

Rebin - Var inte med idag men har gjort en del fina matcher i år, hoppas Hulda vågar låta honom spela, en stor talang. Snabb i fötter och tanke och hela tiden en vilja att gå fram!

Rani - Har en bit kvar till sin topp men besitter mycket fina kvaliteter och passar fint ihop med Dawda för då är rollfördelningen solklar. En injektion när han kom in idag och hela tiden spelbar. Det är upp till Rani själv, vill han så petar han allt!

Richard - Hos mig en starter men hans medverkan känns osäker.


Jag tror premiär mittfältet ser ut så här:

Björn-Dawda-Rani-Blerim

Mitt alternativ:

Dino-Richard-Dawda-Blerim


Forwards.

Ken - Kommer att starta det tvekar jag inte alls på. Idag med Ersan blev det ett väldigt statiskt och lättläst spel. Ken blev bättre mot slutet av matchen då Olympic gjorde byten och fick upp tempo i anfallen. 1 avslut i stolpen på skott en bra bit utanför straffområdet, vasst avslut. Känns som han skall vara där en bit bakom för ligger han på rulle så springer han offside 15 av 20.

Ersan - Fighter ingen tvekan, starter högst osäkert.

Danijel - Bra matcher av Danijel de 3 senaste precis som det var förra året. Hade ett solklart läge idag som bara måset vara mål om man fightas om en startplats i 2:an. Inhoppet var en klar injektion för laget och de snabba omställningarna överrumplade Kulladalsförsvaret.

Burda - Skadad nära premiären precis som förra året, inget bra tecken. Burda måste igång.

Rani - Tror även att Rani blir ett alternativ för forwardspositionen. Har för tillfället inte den hårdheten i närkamper som han hade förra året utan viker sig lite lätt, Men låt han komma igång för han är vår trollkarl!


Jag tror premiär forwardsen ser ut så här:

Ken - Ersan

Mitt alternativ:

Ken - Rebin

 
 
Ingen bild

publik ?

27 mars 2012 23:02

mycket bra inlägg hazi :D
men måste medge att blev shokad när du ska dit val av anfallet
förstår ken är given, men tror du verkligen rebin hade fungerat i den rollen mk duktig fotbollspelare ja. Men saknar både fysik och huvudspel.
men på mitten tycker jag han borde få chansen för kan vara en joker i år

 
Ingen bild

Hazi

28 mars 2012 07:20

Har faktiskt ingen aning om hur det skulle fungera det är helt enkelt bara en tanke.
Jag tror hans rörelse, teknik och vilja att avsluta skulle ge resultat

 
Ingen bild

Bosse

28 mars 2012 17:46

Jag tycker Olympic inte känns lika stabilt som förra året, de släpper till målchanser alldeles för enkelt, där är något tränarna att jobba med. Sen saknar jag en kreativ spelförare som man kan använda i uppbyggnaden av sitt eget anfallsspel för inte kan det vara meningen att man endast skall spela långa chansbollar på forwards som det var igår. Varför är du tveksam till Rickard som starter?

OlympicFans

29 mars 2012 12:32

Richard har varit borta av personligasjäl men skall vara med på hemmalägret. Jag vet inte alls hur det ligger till men hoppas innerligt att det löser sig för han är definitivt den stora värvningen.

 
Ingen bild

Olympicfan

28 mars 2012 22:04

Jag håller faktiskt med Hazi. Rebin har varit riktgt imponerande både som mittmitt och kantspelare de gånger han fått chansen och bidragit med mycket fart, teknik och kreativitet. Men jag tror han hade passat perfekt som en offensiv mittfältare eller släpande forward nästan som en "trequartista" då han besitter fantastiska fötter och en underbar spelförståelse. Han är en liten mästare på att vända bollen på ett tillslag. Jag tror det hade blivit många assist och även en del mål från den positionen! Ersan, som du säger är en riktig kämpe dock tror jag inte man vinner tvåan med honom. Jag hoppas verkligen Blerim fortsätter visa den hungern han haft under försäsongen då kommer han nog leva upp till de förväntningar han hade förra året. Jag hoppas BK börjar våga föra matcherna mer, mera bollinnehav och fantasi, materialet finns dock så försvinner BKs kreativa spelare när man väljer att tjonga och försvara hela tiden. Det är frustrerande att se division 3 lag föra spelet. Jag hoppas på mer bollinnehav på lindängens IP!

OlympicFans

29 mars 2012 12:30

Precis att Olympic inte har spelare att föra matcher och hålla bollen på marken är ren nonsens.
Hoppas det fortsättes att testas nu i helgen och en bit framöver för vi har alla spelartyper.

 
Ingen bild

green

30 mars 2012 20:29

Vill säga att möjligen Rickard är stora värvningen . ( jag vet han e bra . när han VILL ), men han har inte visat mycket ännu i träningsmatcherna... Man får inte gå på namnen bara viljan betyder mer ,kan han inte mer, vill han inte mer då har han inte tillräckligt kapacitet eller grönthjärta , What ever fram då med ungdomarna, eller så får den stora värvningen visa sig ligte ,,, hmmm.. bra sida annars H

OlympicFans

31 mars 2012 07:49

Alldeles riktigt.
Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av OlympicFans - 29 juni 2015 20:56

    MATCHER MÅL ASSIST
DEL I MÅL % %-MATCH MÅL PER MATCH ASSIST PER MATCH POÄNG POÄNG PER MATCH     Ken Hansson 12 16 3 19 44,2 3,7 1,3 0,3 19 1,6    
Andreas Åker...

Av OlympicFans - 14 juni 2015 12:31

Missade uppenbarligen en utmärkt Olympicinsats, bröllop kom ivägen:) Seger över Hittarp med 5-1 och det är ett mäkta imponerande resultat. Mål av: Andreas Åkerlund 2 Ken Hansson 2 Astrit Seljmani 1   Lite stiltje här på sidan igen! Hin...

Av OlympicFans - 29 maj 2015 11:18

iKVÄLL 29/5 ÄR DET DAGS FÖR DIVISION 3 SÖDRA IGEN.   Hyllie skall ta sig an oss på deras hemmaplan. Matchstart 19:15   Magnus Nilsson har alla spelare tillgängliga utom Samuel Gebru som brutit näsan på träning. Idag kräves det hårt jobb...

Av OlympicFans - 24 maj 2015 07:39

2-2 mot Veberöd är inte godkänt!   Olympic har 2 poänga av sex möjliga de senaste 2 matcherna och det mot motstånd vi skall slå.   Ken brände straff efter en jättefin insats på egen hand av Jetmir längs vänsterkanten. Straffen var inte bra ...

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards