Alla inlägg under september 2012

Av OlympicFans - 30 september 2012 18:51

U-LAGET


IMORGON


Borta mot BK Höllviken


19:00


Filip Hillgren

Edin Cakovic

Mattias Hansson

Ilir Abdi

Bassam Ahmad

Filip Mitrovic

Danijel Hrvacevic

Murat Kücükvardar

Mohammed Dhani

Metin Hamid

Ghassan Talozi

Dino Heldic

Safet Besic

Mohammed Auda

Av OlympicFans - 30 september 2012 09:04

3 nya friska självförtroende givande poäng är i hamn och det i den tuffaste matchen möjligt anser jag.

Torn som med sin fysik har ett stort försprång på oss mentalt då de i inbördes möten har 2 segrar och en oavgjord den här säsongen. Dessutom kom de till matchen med en fin skalp mot Helsingborg och är nu DM-Mästare och med en teoretisk chans på seriesegern.


Det har skrivits i papperstidningen att Torn verkligen låg på för seger alt kvittering och att de skapade mängder, jag är inte beredd att hålla med om det så såg inte senariot ut i mina ögon.


Torn bjöds in och fick en straff som många anser var väldigt generös jag köpte den dock men vad Filip Hillgren sedan tog fram var kanske årets prestation i mina ögon. Straffräddningen i all ära men den efterföljande returräddningen var något av det galnaste jag har sett en oerhört viktig aktion för våran överlevnad den här säsongen.


Det som faller lite i skymundan är att Olympic borde ha vunnit den här matchen med 4-0, vi hade galna frilägen som borde ha resulterat och hade då dödat alla chanser för en Tornkvittering.

Torns chanser visade sig enbart för att poängen var så viktig för våran del att panik infann sig trots att vi var en man mer.


2 ändringar i startelvan mot senaste segermatchen och de som kom in var verkligen delaktiga till den här seger då de gjorde makalösa insatser.


Filip Hillgren kommer att tilldelas 3:an vilket jag hoppas ingen har invändning mot men jag lägger upp en omröstning så förhoppningsvis får han den av er också


Av OlympicFans - 29 september 2012 11:44


14:00 på Lindängen blåser domaren för match

Truppen:

25Johan Mårtensson
99Filip Hillgren
3Mohammed Dhani
5Filip Mitrovic
6Ersan Mujevic
7Bassam Ahmad
8Blerim Mullici
9Ken Hansson
11Patrik Burda
13Irfan Mujevic 
14Dawda Ngum
16Rebin Asaad
19Mattias Hansson
20Ilir Abdi
21Danijel Hrvacevic
23Edin Cakovic
24Rani Hadrous
28Martin Pedersen

Av OlympicFans - 27 september 2012 14:06

SEGRAREN ÄR KORAD!

Rebin Asaad kom in som central mittfältare och charmade skjortan av publiken dessutom bjöd han på 2 mål båda på framspelning av mr Burda vilket jag missade men blev påmind.

Den centrala rollen passade unge Asaad mycket bra också och han lär få förtroendet mot Torn på lördag så vi hoppas på fortsatt framgång på mittfältet.

Arbetet han gjorde var generöst och jag delar med glädje ut "trean" till denne framtida profil.


Det var ett roligt inslag med öppen omöstning mina favoriter den här matchen låg inte i topp och det är skönt att se man kan se fotboll olika. Jag tror att vi fortsätter med omröstning på poängen året ut.


2 Poäng:

Mattias Hansson

1 Poäng

Blerim Mullici


Så här slutade omröstningen:

Rösta fram 3 i Toppen mot Kvarnby
Johan Mårtensson  1 %  
Blerim Mullici  15.6 %  
Martin Pedersen  4.2 %  
Irfan Mujevic  3.1 %  
Mattias Hansson  16.7 %  
Rebin Asaad  28.1 %  
Dawda Ngum  9.4 %  
Rani Hadrous  11.5 %  
Patrik Burda  2.1 %  
Ken Hansson  6.3 %  
Ersan Mujevic  2.1 %  
    
Totalt har 96 personer röstat.   

Av OlympicFans - 23 september 2012 07:59

Äntligen så står Olympic som ett segerlag igen och på vilket fint sätt denna segern levererades.


Hela laget var väldigt samspelt och jobbade fint för varandra Kvarnby tilläts inte speciellt mycket mer än att trilla boll på egen planhalva.


Olympic fick tidigt hål på hemmalaget då Ersan skarvar en utspark perfekt till en fint löpande Ken Hansson, Ken klipper direkt som den gamle skyttekung han har i sig och i ryggmärgen sitter målramen för Ken.

0-1 och en oerhört skön känsla infinner sig.


0-2 gör Rebin Asaad i första halvlek ett mönsteranfall med fint klappklapp spel och exekuter är talangen som var ny i elvan för dagen.

Och hans dag skulle krönas i andra halvlek när han även får avsluta målskyttet då han smäller in 0-4


Däremellan så gör fördagen bländande Blerim Mullici 0-3 då han gör en räd på sin högerkant och med ett stenhårt inlägg på första stolpen tvingar Kvarnbys mittback att avsluta vackert i eget mål.


Alla skall ha en eloge vilket fint kollektiv där det såg väldigt samspelta ut och gjorde ett hästjobb för varandra, dessutom så såg vi till att hålla nollan.

Vi hade en fin mix i laget och var bra på fasta situationer med många duktiga huvudspelare det kan vara en fördel inför lördagens match mot välväxta Torn

.

Jag ser med oerhörd tillit framemot resterande matcher detta Olympic kan slå alla!


Alla var som sagt klanderfria och en 3 i TOPP är svår att välja därav har jag lagt upp elva spelare att rösta på fram tills onsdag kl 15:00.

Johan, Blerim, Dawda, Rebin och Ken var jag väldigt hänförd av men jag låter 3:an vara osagd tills omröstningen är klar

Av OlympicFans - 21 september 2012 19:17

25Johan Mårtensson
99Filip Hillgren
5Filip Mitrovic
6Ersan Mujevic
8Blerim Mullici
9Ken Hansson
10Murat Kücükvardar
11Patrik Burda
13Irfan Mujevic 
14Dawda Ngum
16Rebin Asaad
19Mattias Hansson
21Danijel Hrvacevic
24Rani Hadrous
28Martin Pedersen
 Bassam Ahmad
 Safet Besic
 Mohammed Dhani

Av OlympicFans - 20 september 2012 04:57

Förlust för grönt på LIndängens IP med 1-0 mot för tillfället serieledande Tvååker.


Själv var jag tvungen att gå miste om matchen, jag har dock samtalat men 5-6 Olympicare och skaffat mig en så pass bra och enhällig bild att jag har tillräckligt för att sätta betyg.


3 Poäng:

Johan Mårtensson

Irfan Mujevic

2 Poäng:

Blerim Mullici

1 Poäng:

Dawda Ngum

PoängställningAntal 3:or18 omgångar
Dawda Ngum164
Patrik Burda122
Metin Hamid9 
Ersan Mujevic91
Rani Hadrous82
Blerim Mullici82
Ghassan Talozi71
Björn Carlsson71
Filip Hillgren51
Johan Mårtensson41
Richard Rosdahl4 
Irfan Mujevic31
Pelle Holm3 
Rebin Asaad3 
Mattias Hansson2 
Ken Hansson1 
Martin Pedersen1 


Många vittnade om en bra inställning och bra utförd match av BK Olympic marginalerna avgjorde och ett anfall räckte för att Serieledarna skulle knipa 3 p.

4 matcher kvar, Kvarnby står på tur. Både Ramlösa och Sölves vann sina matcher så poäng är i behov för BKO.

Deras matcher den kommande veckan är dock otroligt tuffa

Ramlösa - Halmia

Torn - Sölvesborg

Av OlympicFans - 14 september 2012 16:37

15 POÄNG KVAR ATT SPELA OM & ENDAST 5 POÄNG UPP TILL RAMLÖSA


JAKTEN KAN BÖRJA


Imorgon lördag gästar Tvååker Lindängens IP.

Matchen startar kl 14:00 och vilket tillfälle det är för vårt göna gäng att vända trend.

Tvååker jagar Halmia om avancemang för division 1 så motivation att tvåla till möjliga seriesegraren känns kittlande.

Rapport från träning den senaste tiden vittnar om god stämning och högt tempo.

Jag tror att fokus ligger på att ligga rätt och inte släppa in mål i den grad vi gjort sedan uppehållets start.

Martin Pedersen bildar säkerligen mittlås med Irfan Mujevic och jag tror att Metin & Mattias tar vars en kant.

Tvååker är ett välväxt lag som spelar fysiskt och långt månne vi slå dem med fart.

Tillbaka i laget är Dawda Ngum efter sitt röda mot FC Rosengård han går med stor sannolikhet in i elvan.

Jag tror att vi får se ett helt nytt lag jämfört med Högaborgsmatchen


Dags att stå upp stolt på Lindängen och sjunga vår segersång



Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards