Alla inlägg under februari 2010

Av OlympicFans - 5 februari 2010 14:11

  • Sonny Persson
  • Linus Nilsson
  • Irfan Mujevic
  • Ersan Mujevic
  • Tom Johansson
  • Magnus Olsson
  • Tomas Amerise
  • Adnan Gerzic
  • Murat Kucukvardar
  • Patrik Burda
  • Patrik Svensson

GRUPP 7
Fredag 5 feb. 18,00-21,30
   
18.00BK OlympicRåå IF
18.21Trollenäs IFDösjöbro IF
18.42Vankiva IFBK Olympic
19.03Råå IFTrollenäs IF
19.24Dösjöbro IFVankiva IF
19.45BK OlympicTrollenäs IF
20.06Vankiva IFRåå IF
20.27Dösjöbro IFBK Olympic
20.48Trollenäs IFVankiva IF
21.09Råå IFDösjöbro IF
   
 

Lycka till!

Av OlympicFans - 5 februari 2010 08:59

Det börjar dra ihop sig för träningsmatcher men först skall vi avhandla emek-turneringen i Eslöv.

Vädret har inte tillåtit några större möjligheter till kvalitativ träning men som tur är e alla lag drabbade.


Jag kommer under dagen lägga upp det kallade laget till EMEK-Cupen och under morgondagen blir det  en ny intervju.

Denna gång är det Viktor Borggren som skall höras.

Viktor Borggren som verkar vara en mycket sympatisk person kommer säkerligen göra ett stort intryck på oss detta året.


Vi har dock bara en intervju kvar att leverera (utöver Borggren) av nyförvärven och det är den hemvändande Patrik Svensson.

Denna intervju kommer Christer Björkman att redovisa inom kort.


Har någon förslag eller önskemål på Olympicfans så är det varmt välkommet,

Skicka mail till mig på:

 hazi@live.se

Av OlympicFans - 1 februari 2010 10:00

Rickard Johansson   
Född1981   
CivilståndFörlovad med Stina 
Tidigare klubbarEriksfält, Limhamn, Veberöd 
YrkeCateringföretag i Malmö 

  




Välkommen till Olympic, Rickard. Nu har vi tre från Veberöd, en fördel och kanske anledning till varför du valde oss?

-          Ja, en fördel att jag spelat med både Johan Mårtensson och ”Danko” Karlsson i Veberödsförsvaret tidigare. Härliga grabbar, vi umgicks både på och utanför planen.

 

Beskriv deras styrka som fotbollsspelare!

-          Båda är ledartyper. ”Danko” styr uteförsvaret, är alltid stabil och gör aldrig en dålig match.

-          Johan snackar mycket, styr också försvaret från sitt mål. Han har alla förutsättningar att bli en riktigt bra målvakt. Lång och stor men ändå kvick och reaktionssnabb. Och så har han ett starkt anfallsvapen i sina enorma utkast.


Och så får du beskriva din egen styrka och svaghet, Rickard.

-          Jag är inte ödmjuk så jag tar styrkorna först: Har bra spelförståelse och kan vårda bollen väl.

-          Minus? Inte bra på huvudet och ingen bra avslutare. Är väl inte direkt snabb heller, men brukar stå rätt när motståndarna kommer farande...


”Hulda” tränade dig i Limhamn. Var det därför du valde Olympic nu?

-          Ja, en av orsakerna. Jag vet att ”Hulda” Hillgren kör hårt, precis vad jag behöver efter en hel fjorårssäsong i Norge. Jag spelade i div.IV i ett lag med gamla storspelare, som nu struntade i träning. Detta och god vintermat betyder att jag skall plocka bort 4-5 kg. Jag fasar för ”Huldas” obligatoriska invägning. Den startar han alltid en säsong med och jag har redan kört lite extra själv för att inte bli hånad för mycket när Peter plockar fram vågen...



”En av orsakerna...” Fanns fler att du bestämde dig för Olympic?

-          Ja, jag har nyligen börjat nytt jobb och kände inte för att pendla till Veberöd, som dessutom åkte ner en serie. Vår tidigare tränare JP (Jörgen Persson, Olympics förste landslagsman) tipsade Ola om mig, så när han ringde behövde jag inte lång betänketid. Dessutom hade jag sett er under kvalet och sett att det fanns mycket grön styrka. Och så kände jag en hel del olympicare. Två från Veberöd, Murat från pokerspel och Fakke från Posten, exempelvis.



Hur bra är vi, vad bör bli ett rimligt mål i div.III?

-          Vi har en stark, bred trupp. Jag tror ingen annan i serien kan presentera något motsvarande. Vi skall kunna räkna med toppfight!



Bredden, ja, det betyder att du får 2-3 konkurrenter om högerbacksplatsen. Kommentar!

-          Bara stimulerande. Jag gillar att träna och gillar konkurrans. Det betyder också att vi klarar de avstängningar och skador som alltid kommer.



Har du alltid spelat högerback?

-          Nej, det var faktiskt ”Hulda” som i Limhamn flyttade ner mig från mittfält till back. Han tyckte väl jag inte var snabb nog. Och jag trivs bäst som back idag. Där är man med mer i spelet och jag tycker jag uppväger brist på snabbhet genom att stå rätt när motståndarna kommer farande.



Och så får Peter Hillgren som brukligt slutordet.

 

 HULDAS FRÅGA!

  

Rickard, du har färsk erfarenhet från spel i div.III Jämför Olympic med Limhamn och Veberöd!

-          Vi står oss väldigt bra jämfört med div.III i fjor. Vi har väldigt högt tempo och mer tekniskt spel. Jag ser fram mot den här nya säsongen.

-          Det viktigaste är nu att alla knyter samman och drar åt samma håll. Sådant som ”Hulda” är väldigt bra på att forma!


CHRISTER BJÖRKMAN


Lycka till Rickard och välkommen till Olympic

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards