Alla inlägg under januari 2012

Av OlympicFans - 17 januari 2012 09:32

IMORGON 06 .30

 

LIGGER DEN ANDRA INTERVJUN

 

UPPE

 

MED ETT AV VÅRA NYFÖRVÄRV !

Av OlympicFans - 16 januari 2012 18:25

 


Namn: Richard Rosdahl

Född: 1984-04-13

Längd: 1.82

Vikt: 78 kg

Klubbar jag reperesenterat:

Kulladal, Höllviken, Lilla Torg, IFK Klagshamn

 

Varför valde du Olympic?

Jag var trött på Ola Larsson tjat!

Hur stor påverkan i ditt val var det att Ken skrev på?

Lite, men det var även andra faktorer som spelade in.

Vad vet du om truppen?

Stor och stark trupp som ser väldigt intressant ut på pappret.

Vad har du att säga om Klagshamns tragiska utveckling?

Det är naturligtvis tragiskt. Tycker att spelarna förtjänar att få spela i 1:an efter ett avancemang. Men då ekonomin inte finns eller intresse från styrelsen så var det väl ett klokt val. Däremot tycker jag det är ett korkat beslut att spela kvar i 2:an.

Vi har dem i premiärmatchen tror du att de får ihop ett lag?

Nej det får dem inte.

Speciella känslor för dig kan jag tänka mig?

Har haft 3 fantastiska år där men nu är det Olympic som gäller.

Vem scoutade samman truppen, det var få spelare men egentligen jäkligt bra sammansatt?

Det lär väl ha varit Anders Grimberg. Lyckligtvis fick vi ihop en bra mix av unga och rutinerade spelare.

Tror du att du kan vinna 2:an 2 år i rad?

Självklart. Med rätt lagmoral vinner vi. I mina ögon är vi en av favoriterna till att vinna serien.

Vad sysslar du med när du inte spelar fotboll?

Jobbar heltid, umgås med familjen och tittar på fotboll.



Lycka till 2012 i BK Olympic och välkommen!

Av OlympicFans - 13 januari 2012 09:10

Tomas Amerise kommer inte att tillhöra BK Olympics trupp 2012.

En mycket trogen och väldigt Grön karl men dessvärre får Tomas inte ihop tiden med sitt jobb som fritidsledare och spel i division 2 med Olympic. Jag publicerar delar av en gammal intervju som Christer Björkman gjorde med Tomas 2009, lite som ett minne:

 

Tomas Amerise, 22, är nog en av de mest lojala spelarna i Olympic. Han har varit uttagen i A-lagstruppen 16 gånger, men bara fått starta en gång – senast mot Kulladal. Han tog vara på chansen. Som högerback uträttade Tomas en prickfri insats och spelade sig till en ny startplats mot Råå på söndag.


Lojale Tomas är värd sin framgång. Lagkapten och helt ordinarie i fjor, mest inhopp i år. Men Tomas kvirrar inte. Han ger aldrig upp, oavsett om det gäller träning eller spel på planen.


Tomas Amerise är ett intressant namn, som lätt platsar i Heta Stolen!


När och varför valde du Olympic?


- Jag petades från MFF:s pojklag. Jag kände väl till Olympics fina ungdomsverksamhet, så jag ringde själv till Olympic och undrade om de hade plats för mig. Så jag har spelat i Olympic sedan 15-årsåldern.


När nådde du A-laget?


- Jag var 17 och Teddy var tränare. Jag fick debutera som back.


Din favoritplats?


- Högerback eller innermittfältare. Men jag har provat många platser…


Du har gjort 180 A-lagsmatcher, men fått hålla till mycket på bänken. Aldrig tröttnat och funderat på annan klubb?


- Klart jag tröttnat ibland. Men det är först i år och under en halv säsong med Bosse Mårtensson som tränare som jag blivit bänkstartare. Jag har aldrig på riktigt allvar funderat på klubbyte.


Det bästa och sämsta med Olympic?


- Det bästa den gröna trivseln. Hela klubben har något visst, från spelare till ledare. Det är denna trivsel som aldrig fått mig fundera på annan klubb.


- Det sämsta…Nja, barackerna som provisoriska omklädningsrum är ingen höjdare. Och vinterträning på grus giller jag inte heller. En konstgräsplan hade varit kanon.


3 i Topp, vem vinner den tävlingen?


- De som finns i topp i dag. Hansson eller Adnan har båda gjort en fenomenal säsong. Men hela tävlingen är kul, vi spelare snackar mycket om den.


Vem är den bäste tränare du haft?


- Bosse Mårtensson eller ”Hulda” Hillgren.


Amerise, förresten. Berätta bakgrunden.


- Härstammar visst från Italien och farfars far eller något sådant, men min mor och far kom från Argentina till Sverige 1983 och jag har besökt deras hemland tre gånger. Ett härligt land.


Du själv, skola eller jobb?


- Jag började faktiskt en fritidsledarutbildning i Åkarp i augusti. Har kort erfarenhet men trivs i alla fall utmärkt den här första tiden.


Beskriv dig själv som fotbollsspelare, styrka och svaghet?


- Svaghet är mitt huvudspel. Styrka…ja, jag tycker jag alltid driver på i positiv anda.


Vilken spelare har imponerat mest på dig i år?


- Adnan Gerzic. Kom tillbaka från Kirsebergs avbytarbänk och staplade stormatcher på varandra här i Olympic. Han gör en suverän säsong.


Ha det bra vi ses på Lindängen Amerise//Hazi


 

Av OlympicFans - 12 januari 2012 10:08

 

Ännu ett tongivande namn har förlängt med BK Olympic.

Patrik Svensson som i skadefritt tillstånd tillhör de absolut bästa i division två med sin rutin och fotbollskunnighet har alltså bestämt sig för att förlänga. I år drogs Patrik med en besvärlig knäskada, den skadan spökar fortfarande men Patrik går just nu i rehabträning på Kulan varje vecka och kommer att fortsätta jobba för läkning fram till mars månad.

En plats i truppen har hela tiden lämnats öppen för Patrik och nu är den alltså fylld.

Av OlympicFans - 7 januari 2012 10:58

Ett stort grönt hjärta har skrivit på för 2012.


Murat Kücükvardar.


Nu är vi uppe i 23 spelare här har ni dem:

  

Ålder sorterat
 
Filip Hillgren94
Dino Heldic94
Wissam Elhabet94
Mustafa Alaibi94
Metin Hamid91
Pelle Holm91
 Davor Hrvacevic91
 Ilir Abdi91
Patrik Burda90
Dawda Ngum 90
 Danijel Hrvacevic90
Björn Carlsson89
Gassan Talozi89
Blerim Mullici87
Johan Mårtensson85
Mattias Hansson85
Rani Hadrous84
Richard Rosdahl84
Martin Pedersen 83
Ersan Mujevic81
Ken Hansson80
Murat Kücükvardar80
Arsim Arifi79
Av OlympicFans - 3 januari 2012 09:55

Nu är det snart dags för intervjuer med nyförvärven.

Har ni något ni vill jag skall ta upp, ett samtalsämne eller en specifik fråga så lägg gärna en kommentar eller skicka ett mail

hazi@live.se


Fortsättningen av Skånecupen sker imorgon onsdag.

18:45 mot

LB07

så här ser spelschemat ut:

 Kvartsfinal
  onsdag 
1OlympicLB0718:45
2MCFCNike19:00
3BalkanHöllviken19:15
4MFFLunds BK19:30
 Semifinal 1
  onsdag 
  19:45 
 Semifinal 2
  onsdag 
  20:00 
    
 Final
 Fredag
  15:20 

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards