Alla inlägg under augusti 2012

Av OlympicFans - 3 augusti 2012 20:37

Träningsmatch var det ikväll mot division 1 laget LB07, en match som passar bra för oss som genrep med högt bolltempo.

 

Första halvlek är jättebra av Olympic och vi är i rättvis ledning som skulle kunna vara betydligt större än 3-2 som nu var fallet.


Vi spelade stundtals ut LB och det måste vara skönt för grabbarna att ha med sig in i serien att vi har kapacitet att slå precis vem som helst.


Det offensiva spelet är ju det som jag fastnade för mest.

Modiga, orädda, kreativa och med tro på oss själv visade vi upp en jäkla pondus

Rebin, Rani, Ghassan och Burda var supergiftiga och vände ut och in på LB07s försvar.

Pelle Holm tror jag ligger bakom 2 mål och han ser verkligen ut att trivas i det nya Olympic, mycket bra!

Ken hansson var också bra och väldigt delaktig fram till han fick utgå efter endast 25 minuter

 

In kom Burda och på vilket sätt 2 mål innan halvleken vart slut och nu har han nog knipit startplatsen till serien vänder, mål är ju som sagt nyckeln!

Hela laget skall självfallet ha beröm en del av målen i baken skulle vi självfallet kunna undvika speciellt 1-1 målet men det är också en bra läxa för oss att se att det inte går att tappa boll i prekära lägen utan att bli straffade av ett division 1 lag.

Vi visade upp en väldigt enad trupp och vi gjorde allting tillsammans.

Irfan imponerade på mig och gjorde mig väldigt mycket tryggare än vad jag var inför matchen.

Björn slet kopiöst och höjde sitt spel mot Nydala matchen

Blerim mycket bra match tycker jag. Spelar på rätt position och är betydligt farligare därifrån enligt mig. Många bra beslut och uppspel, de naiva inspelen i mitten kan dock bli förödande och bör slipas bort.

Metin & Ersan gör det bra och släpper inte till så mkt.

Vi tappade matchen de sista 15-20 minuterna och LB07 låg på, bytena på Ghassan och  Rebin märktes markant och vårt offensiva spel fick sig en törn.

Rebin blir utbytt var match vilket enligt notis av en vän till mig har varit då vi tappar matcherna!

Jag vill se Rebin i 90 minuter mot Eskilsminne.

Kristian Benkö hoppade in för Olympic i andra halvlek, Kristian lämnade oss förra året till förmån för MFFs U-19 men har nu alltså återvänt. Svårt för honom att komma in då det var ett division 1 lag han mötte och han hade det svårt till synes. Men både MFF och Olympic har trott väldigt mycket på den här killen och han skall få tid att acklomatisera sig till det här gänget. Kristian är förr 1994.


Matchen slutade 3-3

Målen gjordes av

1-0 :Rani Hadrous ass Pelle Holm

1-1 :Jason Grannum

2-1 :Patrik Burda ass Pelle Holm

2-2 :Bovar Karim

3-2 :Patrik Burda ass Blerim Mullici

3-3 : Nemanja Lekanovic


Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards