Alla inlägg under november 2009

Av OlympicFans - 12 november 2009 17:43

Lördagen den 5 december . Turneringen spelas i Kirsebergs Sporthall och dom två lagen som går till final är klara för Futsal-SM i februari.

Deltagande lag:

BK Olympic (4) (Regerande mästare)

Malmö City FC (3)

Oxie IF (4)

IFK Malmö (3)

Hittarps IK (5)

Vellinge IF (5)

Ramlösa Södra FF (2)

Eriksfälts FF (4)

Lottning:

Grupp A                Grupp B

BK Olympic            Oxie IF

Ramlösa Södra FF   IFK Malmö

Hittarps IK             Malmö City FC

Eriksfälts FF           Vellinge IF

Spelprogram:

09.00  A   BK Olympic- Eriksfälts FF

09.30  A   Hittarps IK - Ramlösa Södra FF

10.00  B   IFK Malmö - Oxie IF

10.30  B   Vellinge IF - Malmö City FC

11.00  A   BK Olympic - Hittarps IK

11.30  A   Eriksfälts FF - Ramlösa Södra FF

12.00-12.15   Buffert

12.15  B   IFK Malmö - Vellinge IF 

12.45  B   Oxie IF - Malmö City FC

13.15  A   Hittarps IK - Eriksfälts FF

13.45  A   Ramlösa Södra FF - BK Olympic

14.15  B   Vellinge IF - Oxie IF

14.45  B   Malmö City FC - IFK Malmö

Slutspel:

15.30  3-4 plac   2:an gr A - 2:an gr B

16.15  Final        1:an gr A - 1:an gr B

Av OlympicFans - 10 november 2009 22:39

BK Olympic

              
Hemsida: http://www.bkolympic.se/
Hemmaarena:
Lindängens IP
Klubbfärg: Grön, Grön, Grön (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Peter ”Hulda” Hillgren

Placering 2009: 2:a division 4 Västra (Upp via kvalspel)

Skyttekung 2009: Ersan Mujevic och Steven Gil (13 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


FBK Balkan


Hemsida: http://www.fbkbalkan.com/
Hemmaarena:
Rosengårds IP
Klubbfärg: Blå, Vit, Röd (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Magnus ”Bloody” Nilsson (ny från Malmö City FC)

Placering 2009: 7:a division 3 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Milos Ivic (10 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


Eslövs BK

                 
Hemsida: http://www.eslovsbk.se/
Hemmaarena:
Ekevalla
Klubbfärg: Rödsvart, Svart, Röd (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Lasse Pettersson (ny från Lödde)

Placering 2009: 4:a division 3 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Robert Drwiega (14 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


Höörs IS

                  
Hemsida:
http://www.hisidrott.se
Hemmaarena: Färs & Frosta Arena (Konstgräs)
Klubbfärg: Blå, Blå, Blå (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Dan Kanter

Placering 2009: 1:a division 4 Norra

Skyttekung 2009: Don Magnusson (28 mål)

Nyförvärv:

Förluster: Mike Owusu (slutar), Christoffer Cylvén (flyttar klubb okänd), Mahmood Khattab (klubb okänd)


IFK Malmö


Hemsida:
http://www.ifkmalmo.com
Hemmaarena: Malmö Stadion
Klubbfärg: Gul, vit, vit (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Stefan Christoffersson (ny från IFK Klagshamn)

Placering 2009: 11:a division 2 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Jörgen Svensson (6 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


IFK Trelleborg

               
Hemsida:
http://www.ifktrelleborg.com
Hemmaarena: Vångavallen
Klubbfärg: Blåvit, blå, blå (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Jimmi Olsson

Placering 2009: 5:a division 3 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Martin Nordbladh (7 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


IFÖ Bromölla IF

               
Hemsida:
http://www.idrottonline.se/bromolla/ifobromollaif-fotboll
Hemmaarena: Strandängen
Klubbfärg: Vit, svart, vit (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Mats Andersson

Placering 2009: 12:a division 2 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Suad Brahimi (6 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


Malmö City FC


Hemsida:
http://www.sportnik.com/group/348
Hemmaarena: Kirsebergs IP
Klubbfärg: Svart, svart, svart (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Vladimir ”Vlado” Kostic (ny från Presba Birlik)

Placering 2009: 9:a division 3 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Erol Tahiri (9 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


MF Pelister


Hemsida:
http://www.pelister.se
Hemmaarena: Ymorvallen
Klubbfärg: Grön, vit, grön (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Meysam Javan (ny från FC Rosengårds juniorlag)

Placering 2009: 6:a division 3 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Vladimir Pasarikovski (11 mål)

Nyförvärv:

Förluster: Darko Milevski (flyttat till Göteborg), Kristoffer Blasevski (Makedinija i Malmö)


Nosaby IF


Hemsida:
http://www.nosabyif.nu
Hemmaarena: Nya Wallbjörka
Klubbfärg: Blå, blå, blå (Tröja, byxor, strumpor)
Tränare: Marek Skurczynski

Placering 2009: 3:a division 3 Södra Götaland

Skyttekung 2009: Kalle Rydhög (12 mål)

Nyförvärv:

Förluster: Peter Martinsson (slutar)


FC Trelleborg


Hemsida:
http://www.fctrelleborg.se
Hemmaarena: Ymorvallen
Klubbfärg: Blå, blå, blå (Tröja, byxor, strumpor)
Tränare: Christian Lind

Placering 2009: 2:a division 3 Södra Götaland (Missade i kvalet till 2:an mot GIF Nike)

Skyttekung 2009: Andreas Lewitz (16 mål)

Nyförvärv:

Förluster:


Svedala IF

                    
Hemsida:
http://www.svedalaif.se
Hemmaarena: Svedalagården
Klubbfärg: Blå, vit, blå (Tröja, byxa, strumpor)
Tränare: Kalle Palm (ny från Östra Torps GIF)

Placering 2009: 1:a division 4 Södra

Skyttekung 2009: Anders Celander (17 mål)

Nyförvärv:

Förluster:

Av OlympicFans - 10 november 2009 20:51


Linus Nilsson klar för 2010! 


Linus född 89 är en mycket viktig byggsten inför nästa år. En ung försvarare (centralt eller på kant) som absolut inte kommer göra bort sig i 3:an.


Det börjar kännas ordentligt tryggt i de bakre leden.

Nu är det enbart Adnan Gerzic kvar!





Av OlympicFans - 9 november 2009 20:56

Hej Mattias!
Hoppas allt är bra.

Angående din text på OlympicFans.
Först vill jag berömma dig för ett fantastiskt jobb och en fin sida.

Jag gläds väldigt mycket att ni har tagit klivet upp i 3:an. Vi behöver fler lag i de högre divisionerna. Dessutom är jag grön i själen. Men bara för att jag har Olympic som moderklubb kan jag väl inte strunta i duktiga spelare bara för att de tillhör Olympic.

Jag gillar inte när du skriver att jag ska ge fan i er trupp, att jag inte har hjärta och att det är ett svek mot Olympic.

Ni tycker inte att vi ska kontakta eller försöka värva spelare från Olympic och definitivt inte innan den 15 november.
Då undrar jag varför Ola Larsson ringt till 5 av mina spelare INNAN den 15 november? Alltså i två veckors tid har han jagat följande spelare:
Robin Armandt, Mattias Hansson, Anders Holmberg, Viktor Borggren och Irfan Mujevic.
Dessutom har han försökt värva vår sportchef Peter till er och detta så sent som i fredagskväll….

Ska jag inte kunna vara intresserade av era duktiga spelare, men ni kan respektlöst ringa mina spelare utan problem och dessutom innan den 15 november? Ett datum som ni tycker är väldigt viktigt.
Var ligger logiken?

Men som jag har sagt till Ola så vill jag avsluta denna diskussion och önska BK Olympic lycka till.

Ha det bra.
Mvh
RN




Hej Richard!

Rolig att du uppskattar sidan!


Vi har säkert trampat varann lite grand på tårna!

Jag tycker att beslutet att inte låta Kristian Legiec och Linus Nilsson spela för er mot Balkan var korrekt. Men diskussionen har blivit lite tråkig och onödigt infekterad.




Olympic är såklart benägna om att hålla truppen så intakt som möjligt och bara spetsa till den lite inför nästa år.




Vi önskar er i Lilla Torg lycka till fram över och hoppas att det inte är något fientligt mellan våra klubbar.




Med vänlig hälsning

Mattias Hazi


Av OlympicFans - 8 november 2009 20:56


FÖRSLAG TILL SERIESAMMANSÄTTNING Division 3 Södra Götaland 2010:

  • BK Olympic

  • Eslövs BK

  • FBK Balkan

  • FC Trelleborg

  • Höörs IS

  • IFK Malmö

  • IFK Trelleborg

  • Ifö Bromölla IF

  • Malmö City FC

  • MF Pelister

  • Nosaby IF

  • Svedala IF

Av OlympicFans - 8 november 2009 17:13

Grunden till detta tjafs ligger i att Lilla Torg ville använda Olympicspelare i en träningsmatch mot Balkan i lördags 7/11 alltså 8 dagar innan frimånaden.

Olympic som pga kval inte suttit i förhandling med sina spelare ligger ca 3 veckor efter alla som sluppit kval dvs en hel del timmars förhandling. Olympic ville statuera ett exempel och lät inte sina spelare spela innan 15 november. RÄTT ELLER FEL!

 

Hade Olympic legat kvar i 4:an tycker jag att det hade varit mer legitimt att tillfråga spelare om testträning. Men när Olympic avancerar känns det fräckt, känslolöst och girigt.

Richard och för övrigt också hans far Leif är från grunden Olympicare.


Man gynnar inte direkt arbetet att skapa en ny era i Olympic genom att locka spelare. Det är förvisso inte Nordströms arbete men han har däremot en anknytning till Olympic.

 

Det finns massor av spelare runt om i Malmö med omnejd att scouta. Att spela i division 2 är såklart lockande och intressant för de flesta i småklubbsmalmö. Men när en klubb avancerar och dessutom genom kval, är tiden knapp att hinna prata med alla spelare innan självaste Silly Season. När då en klubb vill testa spelare mer än en vecka tidigare då förstår vem som helst att tiden är just knapp.

 

Jag vet att Olympic inte vill stå i vägen för spelare och dess utveckling. Och vill man inte spela för Olympic så skall man inte hindras.

 

Jag tycker däremot att det är tråkigt att Richard Nordström inte glädjs åt Olympics avancemang och ger fan i dess trupp (iaf innan 15 november) utan att han istället gör det svårare för klubben genom att försöka få över spelare till LT.

 

Skitsamma nu! Vill LT ha spelare från BkO så varsågoda. Jag tycker högst personligen att det är ett svek mot sin moderklubb, men livet går vidare. Har man inget hjärta finns det ingen själ i det man gör.

 

Men detta är ingen större batalj. Låt oss glöma det som hänt för det är inte hela världen. Jag har fått ur mig min åsikt nu får ni gärna lämna eran i kommentarfältet.


Jag vill tillägga att jag förövrigt inte har något emot Richard Nordström.

Det arbete han gjort och gör i LT är högst beundransvärt.

Jag hyser stor respekt för Richard som tränare, ledare och person

Det var enbart denna sakfråga som väckte mitt missnöje.


Jag tror och hoppas att BkO och Lilla Torg kommer ha ett gott öga till varann framöver.




 

På måndag drar träningen igång igen och jag lär vara på plats. Det är dock inte öppet för testspelare förrän nästa måndag den 16/11. Jag skall även då hålla mig på plats för att se om där kan finnas något intressant. Jag är försatt med munkavle och det hålls en hel del hemligt. Ingen fara för mig, jag vill såklart att det ska vara en blommande frimånad för Olympic och det som behöver sekretess skall såklart hållas mellan så få munnar som möjligt.

 

Fotbollsutskottet jobbar på bred front och har fullt upp med möten. Om jag inte minns fel erinrar jag mig att det var en bit över 200 möten innan allt är klart.

J-tränare och Målvaktstränare skall göras klart.

Ungdomarna är ett hett villebråd som också behöver säkras på framtiden.


Av OlympicFans - 6 november 2009 13:57

Spelare klara för 2010! 


I torsdags blev det klart med att Ersan Mujevic, Daniel Karlsson och Mikael Carlsson spelar i BK Olympic 2010. 

Även bröderna & talangerna Danijel & Davor Hrvacevic är klara för A-truppen nästa säsong.

Foto på båda bröderna kommer nästa vecka.  


6 RIKTIGT BRA SPELARE ÄR NU KLARA!

Av OlympicFans - 5 november 2009 18:05

OLYMPIC OCH LILLA TORG bjuder in spelare från varandrs lag för testträning!



Silly Season startar om 10 dagar men jag kan redan nu bekräfta att några av våra spelare kommer träna med Lilla Torg FF:

  • Kristian Legiec

  • Briar Karim

  • Linus Nilsson


Till vår glädje kommer två spelare från Lilla Torg och tränar med oss:

  • Seath Sandmark

  • Viktor Borggren

Vi välkommnar Seath och Viktor och önskar dem lycka till!


Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards