Alla inlägg under november 2009

Av OlympicFans - 5 november 2009 05:38

Ken Hansson (IFK Klagshamn) diskuterar både med FC Rosengård och BW90...

Luis da Silva (IFK Klagshamn) diskuterar med Svedala, Ifk Trelleborg, Ifk Malmö, Anderslöv, Pelister och Oxie....

Måns Månsson och Kim Rasmusen (Ifk Trelleborg) tränar med Kulladal....

Emil Mårtesson (TFF) diskuterar med FC Trelleborg....

Steven Gil (Olympic) där LB07 vissat intresse...


TFF:aren Mattias Thylander uppvaktas av Höör som i år vann div. 4 norra och spelar därmed div. 3 nästa år. I Höör spelar ju TFF bekantingen Mats Liljenberg och nästa år spelar ju årets TFFare Jens Sloth där också.

Lilla Torg visar intresse för Svedalas mittback Erik Alvarado, inget annat bör man tro för han tränar just nu med klubben på Mariedal.

Av OlympicFans - 3 november 2009 14:31

En sill med vinnarskalle. Sebatin
En sill med vinnarskalle. Sebatin "Sillen" Avci var nyligen med och förde upp BK Olympic till division 3. Tidigare har han varit med och avancerat med NK Croatia, IFK Malmö, FBK Balkan, Mabi, KSF Prespa Birlik och Hyllie IK. Det kan vara värt att fira med lite snus.  
Foto: Claes Hall

Skånes store vinnare

Skriv ut
Av Ole Törner 2 NOVEMBER 18.15

FOTBOLL. När BK Olympic i år vann kvalserien till division 3 fanns den 37-årige veteranen Sebatin "Sillen" Avci med i laget. Det var tionde gången på de senaste 14 säsongerna han varit med om att avancera i seriesystemet.

Snacka om van vinnare.
- Det var ganska kul att Micke Hansson som är sex månader äldre upplevde sitt allra första avancemang i karriären.
- Fast jag hade hellre varit i hans kläder. Han har ju spelat i Europacupen och allsvenskan och det är riktigt stort att ha de minnena, betonar Sillen.

I hans egen karriär är det största en serieseger i division 2 med IFK Malmö 1996. Det blev också startpunkten på sviten där han vunnit med FBK Balkan 1998, Mabi 2002 och 2003, NK Croatia 2004, Mabi igen 2005, KSF Prespa Birlik 2006 och Hyllie IK 2008. Dessutom har det alltså blivit ett par kvalavancemang och ytterligare några uppflyttningar tiden före 1996.
Allt startade dock i numera nedlagda Sofielunds IF i Augustenborg där han fortfarande bor kvar.
- Trivs man i ett område är det lika bra att stanna.

Att han lämnade Sofielunds IF berodde på att han som 16-åring inte fick chansen i B-laget.
- Jag tyckte att jag i alla fall borde fått prova, så jag skrev på för NK Croatia och där gick jag direkt in i division 2 som 16-åring, minns Sillen Avci.
Ett bra bevis på att han nog borde fått den där chansen med seniorerna.
I samma veva kom den stora möjligheten att få spela i ett lag lite högre upp i seriesystemet.
Tom Prahl-tränade Trelleborgs FF kallade nämligen honom till testträning i ett par månader.
- Jag var ung och nervös och det blev inget. Istället valde man Patrik Larsson från Olympic som då var riktigt bra igång.
Totalt i karriären har Sebatin Avci spelat A-lagsfotboll i sju klubbar, NK Croatia, FBK Balkan, IFK Malmö, KSF Prespa Birlik, Mabi, Hyllie IK och BK Olympic, och avancerat med samtliga. Med Balkan och Croatia har han även åkt ut.

- Men så var jag också lång tid i dem, åtta år i Balkan och fem i Croatia.
- Överhuvudtaget tycker jag att det är viktigt att stanna i en klubb även om det tar emot. Det försöker jag säga till dagens talanger och i år i BK Olympic har vi haft en härlig mix med rutinerade kuggar och unga spelare.
- När man hör att de unga killarna tycker att man hänger med både på och utanför planen och har något att tillföra känns det riktigt bra, säger Sillen.
Michael Hansson, som fyllt 38, har redan gett BK Olympic klartecken att han fortsätter att spela 2010. Sebatin Avci vill avvakta.
- Jag älskar fotboll och lär ha svårt att sluta, men det finns andra sätt att hålla kontakten. I helgen var jag och såg min son Kubilay vinna P98 i Gåsacupen med Husie IF. Jag vill gärna följa honom.
- Dessutom älskar jag att titta på all fotboll, från småklubbsmatcher till lite större. Gärna i samma serie som jag spelar. Jag kan till exempel mycket väl sticka iväg och se Eskilsminne-Gantofta.

Vi som ser mycket av den lokala fotbollen i Malmö stöter ofta på Sebatin Avci på läktarna och längs staketen. Då har han ändå ett arbete som inte är det allra enklaste att kombinera med kvällsmatcher. Han jobbar som teamleader på snustillverkaren Fiedler och Lundgren ute i Fosie och det innebär tvåskift. Varannan vecka klockan 14.00-23.45 och varannan 06.45-14.15
- Därför kan jag bara träna varannan vecka. Då gäller det att ge allt när man verkligen kan, betonar Sillen Avci.

Sillen är för resten ett namn som hängt med ända sedan barndomsåren i Augustenborg.
- Peter Andersson, som senare blev lagledare i Prespa Birlik, gav mig namnet efter en gammal fiskare som de kallade Sillastryparen och sedan har det hängt med. Jag har inga problem med den saken. Med tiden har det blivit så att de flesta vet vem Sillen är, men färre känner till Sebatin, konstaterar han.


Fakta: Sebatin "Sillen" Avci.

Ålder: 37 år.
Familj: Frun Sinem Avci och tvillingarna Kubilay och Sevilay Avci.
Född i: Malmö.
Uppväxt och bosatt på: Augustenborg.
Klubbar i karriären: Sofielunds IF, NK Croatia, FBK Balkan, IFK Malmö, KSF Prespa Birlik, Mabi, Hyllie IK och BK Olympic.
Favoritlag: Liverpool. Eftersom jag är turk är väl dessutom Mabi lite speciellt med tanke på att Turk Anadolu är en av grundklubbarna.
Yrke: Teamleader på snusfabrik.
Snusar du själv? Ja, sedan åttonde klass.
Bästa laget du spelat i? Det var nog NK Croatia i division 2 säsongerna 1988-89.

Av OlympicFans - 1 november 2009 17:01

Michael Hansson är alltså klar som första spelare inför nästa säsong. Otroligt skönt att Micke som vann den interna poängligan väljer att fortsätta ett år till. Vem är då stommen som man ofta talar om att man bör behålla? För mig är stommen spelarna som har spelat de flesta matcherna och bidrar även en division upp med sitt kunnande.


Jag personligen tycker och tror att backlinjen med Linus Nilsson, Adnan Gerzic, Daniel Karlsson kommer att spela för oss nästa år, lägg där till Michael Carlsson, Davor Hrvacevic och kanske en uppflyttning av någon junior t ex Kevin Lay eller Ilir Abdi.


På mittfältet är det redan klart att Michael H stannar. Murat tror jag också stannar med all säkerhet. Värre tror jag det är med Kapten Avci.


Jocke Holmberg är född med grönt blod och stannar garanterat. Tomas Amerise har haft det svårt att ta plats men är lojal och vill säkerligen vara kvar.


Danijel Hrvacevic kommer att flyttas upp automatiskt.


Kristian Legiec är för mig en spelare av hög klass och det gäller bara att få honom motiverad. Hans vän Briar Karim tillhör inte längre Olympic … kanske detta spelar in.


Dawda Ngum är en framtidens man och skall tillhöra Olympic nästa år.


Faruk Senli en spelare vi inte fått ut så mycket av i år! Vi vet däremot att Faruk har så mycket mer att ge. Nybliven pappa och lite speltid kan tala emot en fortsättning.


Moussa Youssuf väntar också han på att bli pappa! Med barn är det svårt att få tid till 3 dagars träning och en match i veckan. Moussa bor dessutom i Landskrona. Jag vet däremot att Hulda gärna vill ha kvar Moussa! Hans irrationella spelstil kan skapa oro även i 3:an.


Patrik Burda anser jag vara en av 3:ans bästa anfallare om han stannar i Olympic så att säga. Lägg mycket krut på honom.


Steven Gil en målskytt av rang! Höllviken och Lilla Torg har tidigare velat ha Steven. Tar han bara konkurranssen på rätt sätt och kämpar på så är han grymt bra.


Omid Hushmand stannar. En kille som visar tålmodighet och en otrolig mognad. Omid kämpa sig in i laget och utvecklas hela tiden.


Ersan Mujevic är otroligt viktig i sitt malande spel. Stor stark och smäller på, dessutom gjorde han 13 mål i serien och 1 mål i kvalet


Ayhan Garip lämnar garanterat!


Målvaktsidan då?


Sonny Persson sägs vara på väg bort, mycket tråkigt eftersom klubben tänkt införskaffa sig en målvaktstränare. Jag tror och hoppas dock att Sonny stannar


Oskar Karlsson en mycket ung och lovande målvakt som säkerligen flyttas upp nästa år!


En målvakt kommer att prioriteras men det är undt om bra målvakter i stan.


Jag anser högst personligen att vi behöver minst 2-3 duktiga mittfältare och en målvakt för att kunna utmana i 3:an. Då har jag räknat med att Burda, Ersan, Steven och Omid stannar.

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards