Alla inlägg under september 2010

Av OlympicFans - 22 september 2010 05:44

 

U vann sin match i måndags med 4-0 över IFK Malmö.

 

Målskyttar:

 

Danijel Hrvacevic 2 (4 mål på de 2 senaste, och bra form)

 

Omid Hushmand 1

 

Mustafa Jamil 1

 

 

 

Laget som fixa segern:

 

1Sonny Persson
3Adnan Gerzic
5Irfan Mujevic
7Moussa Youssuf
8Tomas Amerise
9Omid Hushmand
12Davor Hrvcevic
13Danijel Hrvacevic
14Dawda Ngum
19Cem Erdinc
20Ilir Abdi
21Linus Nilsson
23Viktor Borggren
27Quan Pham Anh
 Dino Mesic
 Rebin Asaad
 Mustafa Jamil







Av OlympicFans - 21 september 2010 14:08

3 Poäng:

Johan Mårtensson - Stabil och stark i luften. En av sina bästa insatser


2 Poäng:

Adnan Gerzic -Tror inte att Karl Rydhög haft så jobbigt mot någon annan back i år.

Moussa Youssouf -Lite slarv i passningspelet men en klar injektion för laget. Väldigt anfallsvillig och en kondition som slår de övriga


1 Poäng:

Irfan Mujevic - Taggad som få, bra insats

Dawda Ngum - Som vanligt en av de bästa.

Linus Nilsson - Mycket bra och en klar uppryckning av Nilsson

 

Poängligan efter 21 omgångar
SpelarePoäng 
Adnan Gerzic28 
Dawda Ngum25 
Patrik Burda23 
Patrik Svensson15 
Martin Pedersen14 
Ersan Mujevic11 
Daniel Karlsson11 
Moussa Youssuf10 
Faruk Senli8 
Linus Nilsson8 
Irfan Mujevic8 
Johan Mårtensson8 
Viktor Borggren5 
Davor Hrvacevic2 
Murat Kücükvardar2 
Hicham Ali2 

11:an Johan 
     
 LinusAdnanMartinDaniel
     
 MoussaDawdaIrfanMurat
     
  BurdaErsan 
     
 Byten:INUT 
  FarukMurat 
  DavorLinus 


Av OlympicFans - 19 september 2010 08:14

Jag har en känsla av att de flesta Olympicare även håller på MFF.

 

Detta är Hammarbys-Hymn men skit i det för det är en härlig låt. Och den känns ypperlig för dagen!



Av OlympicFans - 18 september 2010 18:35

Det blev 1-1 tillslut efter at Olympic haft ledningen stortsett hela matchen.

Ersan gjorde vårt mål på ett mycket vackert sätt i den 25 matchminuten.

Inlägg från höger av Moussa och nick iutkanten av straffområdet av Ersan.

Vi kontrollerade matchen väl och var diciplinerade i backlinjen. Nosaby hade ett skott i ribba efter slarv i Olympiclägret men det var också allt de hade i första halvlek.


Andra halvlek startade Nosby bra med lite råg i ryggen och glöd att kvittera. Chanserna skapades dock inte och trycket stagnerade.

Olympic hade tidigt lägen att göra 2-0. Burda fick ett fint snetinnåtbackåt pass av Irfan som borde resulterat och Ersan hade en nick 3m från mål men över. När sedan Nosaby forcerade på slutet var det endast vår oskärpa som var vårt hinder för segern.


Dagens domare ville herr Thunström att jag skulle omnämna.

Nabil Fahkro från Malmö är en av de mest division 3 kompetenta domare hittils. Han gav ett lugn på plan och förde en dialog med spelarna på ett värdigt och respektfullt sätt.

Av OlympicFans - 18 september 2010 07:01

Han har överraskat alla i år och gått från en oslipad potentiell talang till en hårdförd evighetsmaskin som endast varit utanför startelvan vid avstägningar. "Didi" är stor del av årets framgång.

Nu ville vi ha honom i "Stolen"och här är han:

 



Namn: Dawda Ngum
Bor:
Nydala
Ålder:
20
Ursprung: Gambia
Kom till Olympic från: Gambias U-15 landslag


Från ojust varningssamlare till tålig mittfältsdynamo. Förklara omställningern!

Jag gillar tuffa tag och i Gambia är spelet mycket tufft och hårt, omställningen var inte helt lätt och min brors pappa Paul pratade mycket med mig ,samt Benny och givetvis Hulda har betytt mycket med sina samtal......


Hur trött var du på Olympic i vintras, var IFK Malmö nära..

Jag var ganska trött på sitta på bänken, jag kände att jag ville ha mer speltid för att utvecklas, samt när jag hoppade in var det ibland inte mer än 5 minuter kvar, svårt att visa nåt då.....


Hur många procent har du utvecklats i år?

Det är upp till andra att bedöma, jag är glad att Hulda gett mig mycket speltid och förtroende och det har med utvecklat mitt eget självförtroende, jag har tränat stenhårt nästan varje dag i veckan utöver de vanliga träningarna, med både egen löpning och kompisar i laget......


Vem skall ha mest beröm för att allting lossnade i år?

Många ska beröm .....För mig personligen har jag tränat hårt och är inte förvånad. Jag har alltid trott på mig själv.

Tränarmässigt ska Hulda ha credit för bra träningar, bra snack och inställning som gett mig självförtroende.

Lagmässigt att jag har väldigt bra lagkamrater runt omkring mig och utan dom hade jag givetvis inte lyckats.... Samt det mesta beror nog på Baptje hahaha


Nästa år, kontraktet klart?

Kan inte svara på det ännu.....


Vad behöver du bli bättre på och vad anser du vara din främsta styrka?

Jag vill bli bättre på allt..... Min främsta styrka jag ger aldrig upp jag vinna varje duell och närkamp.  Har bra kondition.....Hatar att förlora


Ditt ursprung?

 Jag är född i Gambia. Kom till Sverige 2008. Bor hos Mamma och min bror Erik och ibland hos Paul.....


Hur många ”poäng” ger du Hulda?

10 poäng! Vad annars!?...

Han har gått upp 2 divisioner på 2 år plus att jag fick chansen i år.


Nästa kompis som blir ordinarie i vårt A-lag?

Om dom fortsätter träna hårt hoppas jag att Hulda lyfter fram nån till,,,,För mig är det svårt att bedöma vem... Det får vara Huldas uppgift....


Domarna är väl inte dina bästa vänner. Har de sagt något olämpligt/oförskämt under matcherna?

Har inga problem med domarna vad gäller om de sagt nåt olämpligt, domarna dömer och jag kan bara spela mitt eget spel och acceptera deras beslut rätt eller fel.....


Vad utanför fotbollen får dig att må bra?

Vara med kompisar, bla en del i laget. Även hitta på kul saker med familjen, åka på semester och sånt...


Seriens bästa:

Forward?Burda
Back?Adnan
Mittfältare? Dawda
Målvakt? Johan

Vem vinner 3 i topp?

Jag hoppas jag vinner, om inte mina avstängningar kanske jag hade varit i topp... Men oavsett vem av oss som vinner är jag nöjd med min säsong och både Adnan och Burda har varit jättebra... Kanske det blir oavgjort


Om du fick välja 3 spelare att skriva på för nästa säsong,vem?

Det får Hulda göra om han fortsätter. Bättre tränarna tar in spelare de tror på....Min uppgift är att träna och vinna matcher.


Tackar Dawda för tide vi lånat och lycka till mot Nosaby


Av OlympicFans - 17 september 2010 05:39


Sömnen kom tidigt igår så laget får ni först idag.

Jag skall försöka ha det runt klockan 10.00

 

Olympic går för vinst och det är läge för målfest då vi har 3 av toppnamnen i skytteligan i samma match.

 

Patrik Burda går definitivt för vinst. Han bad om en ledig dag för att ladda batterierna. Och eftersom det är FEST på kvällen så vill så klart de gröna ha en seger i benen.

 

Nosaby kommer utan David Mellander, Thomas Tecle och Per Tillström.

 

Laget:

1Sonny Persson
2Daniel Karlsson 
3Adnan Gerzic
5Irfan Mujevic
6Ersan Mujevic
7Moussa Youssuf
9Omid Hushmand
10Murat Kücükvardar
11Patrik Burda
12Davor Hrvcevic
13Danijel Hrvacevic
14Dawda Ngum
16Faruk Senli
19Cem Erdinc
21Linus Nilsson
23Viktor Borggren
25Johan Mårtesson
28

Martin Pedersen

 

Lycka till!

Av OlympicFans - 16 september 2010 05:09

U-laget spelade 3-3 mot ett poängjagande Kulladals FF.

Olympic ställde upp med ett mer ironiskt än seriöst lag där bland annat Sonny & Johan(målvakterna) spelade vars en halvlek som forwards.

Adnan Gerzic även han för dagen forward stod för Olympics alla mål!

Av OlympicFans - 12 september 2010 16:41

Det har vart en intesiv vecka där både A & U-laget har blivit klara som seriesegrare.

A fixade sitt igår och U blev klara i tisdags.

Jag har dock inte hunnit rapportera från U-lagsmatchen i måndags då vi slog Bromölla ed 4-1.

Tommy rapporterar att det var en väl genomförd första halvlek. I andra blir laget lite mer individualistiskt.

Hela backlinjen var bra och Danijel Hrvacevic gör sin bästa match för året och signeras för 2 mål.


På måndag är det bortamatch mot Kulladal klockan 19.00

Här e truppen som är kallad:

1Sonny Persson
3Adnan Gerzic
9Omid Hushmand
10Murat Kücükvardar
12Davor Hrvcevic
13Danijel Hrvacevic
14Dawda Ngum
16Faruk Senli
19Cem Erdinc
20Ilir Abdi
21Linus Nilsson
25Johan Mårtesson
27Quan Anh Pham
50Wissam ElHabet
55Dino Heldic
 Grattis till seriesegern

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards