Alla inlägg under november 2010

Av OlympicFans - 19 november 2010 15:36

 

 

TRÄNINGSMATCHEN

 

 

 INSTÄLLD

 

 

Lördagens träningsmatch mot Höllvikens GIF

Har dessvärre blivit inställd av Höllviken.

Av OlympicFans - 18 november 2010 18:09

FAKTARUTA

Namn: Daniel Svensson

Ålder: 27

Bostad: Lägenhet Malmö

Familj: Sambo

Arbete: Fruktbud

Tidigare klubbar: Markaryds IF, Östers IF, LB 07, Lunds BK


Låt oss presentera Daniel Svensson, 27-åringen som är vårt mest namnkunniga nyförvärv. Han har spelat både i allsvenskan och Superettan innan han valde Olympic för bara ett par veckor sedan. På lördag gör han sin debut i den gröna tröjan när vi testspelar nere i Höllviken. Daniel är mycket välkommen till de gröne och vi placerar honm direkt i Heta Stolen:

Varför valde du Olympic?

-Jag fick för lite speltid i Lunds BK i år. Satt på bänken i stort sett varje match i en klubb, som inte har något reservlag. För min utvecklings skull sökte jag nytt. Och eftersom jag bor i Malmö och vi ungås privat med Patrik Svensson så var valet lätt. Olympic, nykomling i div.II, det är en uppgift som känns spännande och rolig!


Fler aktuella klubbar? -Fanns ett par till. Men jag fastnade för Olympic direkt. Och jag ville själv bestämma mig snabbt.


Känner du fler än Patrik i Olympic? -Nej, jag flyttade ju till Malmö 2008. Men jag har tränat med Olympic och upplevt en fin stämning. Så jag känner snart fler i stan...


Så du har aldrig sett Olympic och vet egentligen inte mycket om oss? -Nej, jag får bygga omdömet på vad andra säger. Men jag har hört mycket positivt om Olympic och blivit bra bemött här direkt.  


Besktiv dig själv som spelare, Daniel! -Jag är innermittfältare. Tvåvägsspelare, har haft både offensiva och defensiva roller i mina andra klubbar. Passnings- position-och kampspel är min styrka. Visst gillar jag offensivt spel, men är ingen utpräglad målskytt även om jag gjorde 17 mål i Marakryd ett år. I allsvenskan med Öster blev det dock bara ett mål.


Ditt kontrakt? -Jag är fortfarande Lunds BK:s spelare och Olympic har lånekontrakt ett år. Ekonomiskt mest fördelaktigt just nu.


Vilket spelsystem förespråkar du? -Har mest spelat 4-4-2 men accepterar även 4-5-1. Det hela är egentligen en lek med siffror. Materialet avgör spelsystemet. Vad jag förstår så får Olympic många att välja på. Inspirerande att många nya och gamla blir klara snabbt. Det tänder intresse även från omgivningen.


Vi fick stryk med 0-3 mot seriekollegan Klagshamn i lördags. En fingervisning om vad som väntar, eller..? -Nej, det betyder ingenting. Träningsmatcher efter serieslut handlar mest om experiment. Det är nästa år vi skall visa vad vi går för!


Till sist, Daniel, berätta om erfarenheterna av dina andra klubbar. -Markaryd är min moderklubb. Alltid något visst. Jag spelade där från knatte till 2004. T o m när jag låg i lumpen i Halmstad pendlade jag hem för spel. -Min tränare i Markaryd, Lasse Jakobsson (Halmstads BK i år), värvade mig till Östers IF i Superettan. Jag var där 2005-07 och första året var rena succén. Jag spelade innermittfältare alla matcher utom en. Då var jag avstängd. Vi blev tvåa och gick tillsammans med AIK direkt upp i allsvenskan. Men vi åkte ut direkt liksom i Superettan -07, så jag ville pröva något nytt. -Limhamn/Bunkeflo i Superettan hörde av sig och jag flyttade till Malmö. Tyckte dock det var lite stökigt i LB 07 och slog därför till när Lunds BK hörde av sig i år. -Men, som sagt, jag fick aldrig en riktig chans utan satt mest på bänken. Och något reservlag finns inte i ”Krubban” så för min utvecklings skull är jag glad för att jag får chansen att spela i Olympic. Det känns som en ny chans...


Vi i Olympic tackar också för chansen och hälsar Daniel Svensson varmt välkommen till det gröna gänget!

CHRISTER BJÖRKMAN

Av OlympicFans - 18 november 2010 15:20

De jagade honom i sommras men fönstret hann stängas för en affär.


Nu sägs det att

Festim Bytyqi är klar för Lunds BK 2011


Ironiskt nog trillade Festim ner med båda lagen han representerde 2010

Av OlympicFans - 17 november 2010 22:42

Nu börjar det rulla på!

Fotbollsutskottet  har haft en bra onsdag och är nu stolta att kunna presentera 4 spelare för A-truppen 2011

 

Dawda Ngum & Ersan Mujevic är klara för 2011.


Dessutom har 2 stycken nyförvärv skrivit på för oss.

Det är två väldigt kvalitativa spelare:


Mattias Hansson Lilla Torgs lagkapten som varit uppvaktad av LB07, Klagshamn och FC Rosengård.

Mattias är 25 år gammal och används fördelaktigt som vänsterback. Han har tidigare representerat Kulladals FF och Malmö FF.

 

Rani Hadrous26 år gammal & FBK Balkans bäste målskytt det gågna året med 8 fullträffar. Rani är en kreativ spelare med bra teknik, spelförståelse och målsinne.

Rani spelade mestadels forward i Balkans 3 manna anfall 2010.

Tidigare klubbar: Arlöv, Palestinska, Balkan & Husie


Vi hälsar Mattias & Rani välkommna till BK Olympic

Av OlympicFans - 17 november 2010 11:14





Kvarnby ser om sitt hus och har bland annat ögonen på de här killarna:


Thomas Horvath - Eriksfälts FF 

Jesper Löfgren - Höllvikens GIF

Marcus Westerlund - Lunds BK

Mattias Folkesson - Lilla Torg

Mattias Borg - Bara Gif

Av OlympicFans - 17 november 2010 10:22

Lunds BK verkar vara laget i division 1 med bäst rykte och drag runt klubben. De har redan gjort klart med 3 starka nyförvärv. Nu har de spelat en testmatch och testat fler potentiella värvningar.

Festim Bytqi - IFK Malmö
Gustav Magnusson - IFK Klagshamn
Norrlah Amiri - Lilla Torg FF
Liridon Rustemaj - FC Rosengård
Rasmus Ridell - Ystads IF/FF
Amir Dzanic - Balkan
Alden Smajlovic - Pelister
Sebastian Crona - GIF Nike


LB07 har gjort klart med den mycket kompetente backen Martin Janovskis.

I veckan tränar Sandy Kalisiak med LB & om han inte hamnar där så blir det sannolikt Höllvikens GIF.

Av OlympicFans - 16 november 2010 19:20

Nu ryktas det även om Briar Karim

Briar Karim ryktas ha ett par klubbar efter sig bland annat

BW90

LB07

FC Rosengård

 


Av OlympicFans - 15 november 2010 19:15

Balkan är en spillra av sitt forna jag!

I slutet av förra säsongen lovade styrelsen att en ny uppdaterad hemsida var på väg att sättas i drift. Var detta en ren och skär lögn!?


De senaste spelarna som kommit till min vetskap som rör på sig.

Migjen Shaqiri - Presba Birlik

Endrit Sahiti - Kulladals FF


Sen tidigare har dessa lämnat klubben:

Festim Bytyqi

Marino Mouras

Ivan Milosevic

Leutrim Jasiqi

Naim Sen

Ismail Güven

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards