Alla inlägg under november 2010

Av OlympicFans - 2 november 2010 07:44

Samer Ali är minst sagt ett stjärnskott på tränarhimmlen.

På matcherna ryter han högljut och ställer krav på sina unga adepter. Samtidigt visar han ett stort hjärta och ger sina spelare en trygghet och en vägledning som är så viktig vid denna kritiska ålder. Sam Ali har skrivit historia i Olympic med våra män födda 1994. Nu står vår "Mourinho" inför nya utmaningar!

 

Hur stort är det att vinna MM i 2 olika åldersgrupper med näsan samma lag inom loppet av 6 timmar?

-      Det är självklar mycket imponerande av killarna att klara av den uppgiften. Dem flesta i detta laget vann även MM som 13 åringar och på så sätt är det extra kul för mig och laget att vara med o vinna MM i P13,P16 och Juniorer. Jag tror inte någon annan klubb/lag har varit med o vunnit den i 16-års och i junior klassen samma dag med nästan samma spelare. Det känns lite speciellt.


Vemodigt att lämna 94:orna?

-      Jag har jobbat mycket med killarna och försökt lära dem allt jag själv lärde mig som fotbollsspelare och som jag har lärt mig från andra stora tränare jag haft genom åren. Själv tycker jag att vi har nått en punkt där det inte finns mycket mer att ge från min sida.

Därför känns det tråkigt men samtidigt spännade att släppa vidare dessa duktiga killarna till någon annan som hjälper till att motivera dem vidare i deras resa. Mot deras stora mål.


Hur bra är egentligen 94:rna?

-      Det speciella med laget är att vi jobbat annorlunda än många andra lag. Jag har från dag ett jobbat bara med det indeviduella. Och som många kan se så har vi en mycket jämn grupp, ingen speciell som sticker ut från mängden och ALLA har ett mycket, mycket högt tekniskt kunnande.

Som lag har vi alltid varit med och slagits om dem stora titlarna som DM, MM , SM och Skånecupen. Och i samtliga har vi MINST tagit oss till semifinal.

Så där har du svaret på hur bra 94:orna egentligen är.


När tror du vi kan börja se dessa talanger i A-lagsfotbollen?

-      5 – 7 spelare har redan varit uppe i A truppen och tränat. 2 spelare har tillochmed spelat match med A-laget som 15 - 16 åringar.

Under hela 2010 har vi fyllt på med spelare från vårt lag till  B-laget.Vi har man verkligen BK Olympic och framförallt tränarstaben i A-laget att tacka för möjligheteterna de ger dem unga spelarna i vår förening.


Malmö FF rycker säkerligen i en del av spelarna, vad kan vi göra för att behålla dem?

-      Just klubben BK Olympic har ett mycket bra sammarbete med Malmö FF. Vi har spelare som kan tillhöra oss och endå träna en gång i veckan med MFF. Vi har även skickat spelare till MFF när dem åkt på utlandsturneringar.

Jag jobbar för ungdomarnas bästa. En duktig spelare ska först o främst utvecklas till en viss nivå i sin egen klubb. Men sedan är det inte alls fel att ta klivet till MFF för ytterligare utveckling.


Tycker du vi skall behålla dem eller utvecklas de mer i MFF?

-       Jag tror det är fall till fall. Men är MFF intresserade utav en spelare så pass mycket att dem har tagit sig tid att följa spelaren och hans utveckling, så tror jag dem mer att erbjuda än någon annan klubb i Malmö.

I MFF har du alla möjligheter som finns inom fotbollen. Det hade varit fel att behålla en spelare som kan ta plats i MFF, då anser jag att du hindrar hans bästa möjliga utveckling.


Nu är det dags för dig att gå vidare mot nya mål, 95:orna, är de lika talangfulla? 

-      Jag tänker absolut inte jämföra dessa två lagen med varandra. Utan jag har tagit på mig ansvaret för att träna och utveckla 95:orna på bästa tänkbara sätt. Då börjar man alltid med att bygga nerifrån och uppåt.

Det innebär att jag kommer börja från grunden och sedan jobba framåt för att nå deras bästa möjliga prestationer.


Än så länge är J-lagstränar platsen vakant, vilken typ av tränare ser du helst på den posten?  

-      Det viktigaste är inte hitta en tränare med resultat som huvudmål. Utan en tränare som kan bygga vidare på det jag avslutade och som sätter indevidens utveckling före lagets prestationer.

Där tror jag att fotbollsutskotten i BK Olympic kommer göra det bästa för att hitta den tränaren som matchar både mina, deras och Huldas(A-tränare) och Tommys(Ass A-tränare) önskemål.

Varje spelares indeviduella utveckling


Vilken J-lagsspelare gör A-debut 2011?

-      Den frågan kan Hulda och Tommy svara på bättre än mig.


Fantastiskt jobb du har gjort Samer!

Lycka till med ditt nya uppdrag och fortsätt producera talanger för vår förening.

Av OlympicFans - 2 november 2010 07:36

Fredrik Crepin klar för Lunds BK.

Många jagade Fredriks namntäckning även vi hade ett tidigt intresse.

Nu blev det LBK som redan förra året var Crepins förstaval.

 

Lilla Torg har nu presenterat sin nya tränarduo.

Det blir från egna ledet de rekryterar Mikael Holmkvist och Robin Bergman

Presentation

BKO Lindängen 2015

Rösta

Vad tror ni Olympics placering blir i serien 2015?
 Plats 1
 Plats 2
 Plats 3
 Plats 4
 Plats 5
 Plats 6
 Plats 7
 Plats 8
 Plats 9
 Plats 10
 Plats 11
 Plats 12

Fråga mig

99 besvarade frågor

Länkar

News

Kategorier

Besöksstatistik

Sök i bloggen

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards